(آرشیو ماه دی 1398)
محققین کلینیک مایو بدنبال یک رویکرد اساسی برای درمان اعتیاد به کوکائین
در یک رویکرد جدید برای درمان اعتیاد به کوکائین، محققین کلینیک مایو بدنبال تصویب اولین مطالعات انسانی برای استفاده از ژن درمانی تک دوز هستند.
ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1398 - 13:46
شواهد قطعی در مورد نحوه شکل گیری اولیه ترین سلول های ایمنی
به لطف پیشرفت های صورت گرفته در سال های اخیر، می توان سلول های پوست خود بیمار را برای تولید سلول های جدید و ایمنی درمانی سرطان یا تست مداخلات درمانی برای بیماری های اتوایمن مورد استفاده قرار داد.
ﺳﻪشنبه، 01 بهمن 1398 - 12:14
داروی جدیدی که می تواند درمان بیماری های التهابی و سرطان را دگرگون کند
دارویی در دانشگاه نورنبرگ تولید شده است که می تواند غلظت رادیکال های اکسیژن را در سلول های ایمنی کنترل کند و می تواند درمانی انقلابی برای بیماری های التهابی و حتی سرطان باشد.
دوشنبه، 30 دی 1398 - 10:33
دریافت جایزه پژوهشگر جوان بوسیله محمد خزائی از SCTM
دکتر محمد خزائی از پژوهشگران آزمایشگاه دکتر مایکل فهلینگ در انستیتو تحقیقاتی کرمبیل آخرین جایزه پژوهشگر جوان STEM CELLS Translational Medicine’s(SCTM) را به خود اختصاص داد.
یکشنبه، 29 دی 1398 - 13:35
ادعای یک استارت آپ برای تقلید ورزش و ناشتا بودن با یک قرص
یک استارت آپ در زمینه فناوری های زیستی در La Jolla یک بودجه 85 میلیون دلاری را از یک سرمایه گذار برای بررسی یک ایده برای درمان بیماری های مرتبط با پیری دریافت کرده است: به موجب این ایده، یک قرص می تواند اثرات مربوط به ورزش و ناشتا بودن را تقلید کند.
یکشنبه، 29 دی 1398 - 13:30
سیستمی جدید برای مطالعه تکوین جنین در شرایط آزمایشگاهی
محققان سیستمی را ایجاد کرده اند که به موجب آن انواع سلول های اصلی اکتودرم در ظروف کشت سلول و در الگویی مشابه با شرایط جنینی شکل می گیرند.
یکشنبه، 29 دی 1398 - 13:27
شبیه سازی حمله قلبی با استفاده از سلول های بنیادی
با توجه به تحقیقات جدیدی که با حمایت بنیاد قلب بریتانیا(BHF) صورت گرفته است محققین داروی بالقوه جدیدی را برای درمان آسیب‌های قلبی ناشی از حمله قلبی با هدف قرار دادن واکنش‌های قلبی و استرس تولید کرده اند.
یکشنبه، 29 دی 1398 - 13:23
چگونه دیابت بارداری ممکن است سلول های بنیادی جنین را برنامه ریزی کند و موجب مشکلاتی در زمان بزرگسالی شود
محققین بر این باورند که زنانی که طی بارداری به دیابت شیرین بارداری(GDM) مبتلا می شوند، جنین را مستعد ابتلا به دیابت نوع دو و سایر مشکلات سلامتی در بزرگسالی می سازند.
شنبه، 28 دی 1398 - 10:00
پروتکلی جدید برای تولید ارگانوئیدهای روده ای در شرایط آزمایشگاهی
محققین بوستون راه جدیدی را برای تولید گروهی از سلول های روده ای موسوم به ارگانوئیدهای روده ای برای مدل سازی بیماری های روده ای در آزمایشگاه و تست درمان های جدید روی آن ارائه کرده اند.
شنبه، 28 دی 1398 - 09:30
میتوکندری اهدا شده از سلول های بنیادی مزانشیمی می تواند زنده مانی و عملکرد جزایر بتای پیوندی برای درمان دیابت را افزایش دهد
پیوند سلول های بتای آلوژن امکان درمان دیابت نوع یک را فراهم می کند اما این حال، استرسی که این سلول های طی آماده سازی برای پیوند متحمل می شوند، زنده مانی عملکردی آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و سازش پذیری آن ها را به عنوان یک گزینه درمانی تحت تاثیر قرار می دهد.
شنبه، 28 دی 1398 - 09:00
شناسایی یک جمعیت بهینه از سلول های بنیادی مشتق از مینیسک برای رویکردهای بازسازی کننده
مینیسک یک بافت غضروفی است که تماس بین ران و ساق را تعدیل می کند. آسیب به این بخش یا برداشتن آن می تواند منجر به تسریع شروع تغییراتی مخرب در غضروف شود که از علایم بیماری هایی مانند استئوآرتریت است. در سال های اخیر، سلول های بنیادی مزانشیمی به عنوان گزینه ای درمانی برای این بخش در نظر گرفته شده اند.
شنبه، 28 دی 1398 - 08:30
القای تحمل پیوند کلیه بوسیله سلول های بنیادی مزانشیمی
زمانی که کلیه از کار می‌افتد، درمان قطعی آن این است که کلیه سالم جایگزین کلیه آسیب‌دیده شود. برای درمان نارسایی کلیه دو نوع درمان دیالیز و پیوند کلیه انجام می‌شود. بسیاری از بیماران معتقداند که پیوند کلیه نسبت به دیالیز آزادی و راحتی بیشتری را به ارمغان می‌آورد و می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند.
شنبه، 28 دی 1398 - 08:00
مطالعه ای در دانشگاه کورنل دیدگاه های جدیدی را در مورد شکل شایع و کشنده سرطان معده ارائه کرده است.
ﺳﻪشنبه، 24 دی 1398 - 12:06
غربالگری بیش از ۲۰ نوع سرطان تنها با یک آزمایش خون
نوآوری‌های مدرن در عرصه پزشکی به پزشکان این قدرت را داده است تا تست‌های غربالگری برای تشخیص و شناسایی زودهنگام انواع مختلفی از سرطان‌ها را انجام دهند اما غربالگری چندین نوع سرطان به طور همزمان و تنها با انجام یک آزمایش، هنوز در حد یک رویاست.
ﺳﻪشنبه، 24 دی 1398 - 11:12
سلول های پیش ساز جنینی در دیابت بارداری
قند خون بالا در دوران بارداری می‌تواند منجر به رشد زیاد جنین و بزرگ‌جثه ‌شدن نوزاد ‌شود که خود این موضوع می‌تواند مشکلاتی هنگام زایمان ایجاد کند. همچنین کنترل نشدن مناسب دیابت بارداری ممکن است منجر به تولد نوزادی با قند خون پایین، یرقان یا مشکل تنفسی شود.
ﺳﻪشنبه، 24 دی 1398 - 10:18
صفحه 1 از 3ابتدا   قبلی   [1]  2  3  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه