(آرشیو ماه شهریور 1396)
دریافت بودجه18.2‌میلیون دلاری برای مطالعات بالینی سرطان سلول های B
کمیته نظارتی شهروندان مستقل انستیتو طب بازساختی کالیفرنیا(CIRM) بودجه ای 18.2 میلیون دلاری را برای فاز بالینی Ib/IIa یک ترکیب دارویی برای سرطان های سلول های B در اختیار دانشگاه کالیفرنیا قرار داده است.
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 12:00
کشف ترکیب دارویی و فائق آمدن به مقاومت سرطان کبد به درمان
تیمی تحقیقاتی KAIST در کره جنوبی روش جدیدی را برای بهبود درمان های دارویی سرطان کبد با استفاده از سیستم بیولوژی ارائه کرده اند.
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 11:30
جفت روی چیپ: میکروسنسور مالاریا را در رحم برای تکوین درمان های جدید تحریک می کند
مالاریا را یکی از مشکلات بزرگ بهداشت جهانی می دانند که طبق آمارهای سازمان بهداشت جهانی(WHO) تا سال 2015 حدود 212 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده بود. این بیماری کشنده ناشی از انگلی است که در اثر گزش پشه های آنوفل به انسان منتقل می شوند.
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 - 11:00
استفاده از سلول های بنیادی اهدایی برای درمان آسیب طناب نخاعی
مطالعه ای جدید که در مجله Neuroscience به چاپ رسیده است جزئیات یک استراتژی درمانی بالقوه را شرح داده است که از سلول های بنیادی برای پیشبرد ریکاوری فعالیت حرکتی بعد از آسیب طناب نخاعی استفاده می کند.
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 11:34
کشف یک راه بالقوه جدید برای کشتن سلول های سرطانی
محققین دانشگاه گلاسکو فرایندی را کشف کرده اند که منجر به شروع مرگ در سلول های سرطانی می شود و می تواند در مقایسه با روش های موجود موثرتر باشد.
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 11:00
گرافت سلول های بنیادی انسانی برای ترمیم آسیب طناب نخاعی در رت ها
بیش از یک و نیم سال بعد از ایمپلنت کردن، محققین دانشگاه کالیفرنیا گزارش کرده اند که سلول های بنیادی عصبی انسانی گرافت شده به آسیب نخاعی رت ها در آزمایشگاه، به رشد و بلوغ خود ادامه می دهند و ریکاوری عملکردی آن ها یک سال بعد از گرافت شروع شده است.
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 10:30
افراد چاق فاقد سلول های با هورمون سیری هستند
افراد شدیدا چاق دارای عدم حس سیری هستند و به نوعی در مقایسه با افراد طبیعی هورمون های سیری کمتری تولید می کنند. دلیل این امر این است که سلول های مسئول در مجرای معدی روده ای افراد چاق شدیدا کاهش یافته اند.
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 10:00
FDA و اشاره به تخلفات در کلینیک های سلول های بنیادی
یک کلینیک سلول های بنیادی در فلوریدا به دلیل آن چه مشکلات جدی و بازی با سلامتی و جان بیماران محسوب می شود، یک نامه تذکر و هشدار از سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) دریافت کرده است.
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 09:00
سیستم کشت سلول می تواند در زمینه سرطان موفقیت به ارمغان بیاورد
یک سیستم کشت سلولی جدید ابزاری را برای تولید و غربالگری داروهای سرطانی ارائه داده است.
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 08:30
ایجاد مدل مبتنی بر سلول های بنیادی برای یک مشکل ژنتیکی نادر وراثتی
تیمی از محققین دانشگاه کالیفرنیا در دانشکده پزشکی سن دیگو، یک مدل مبتنی بر سلول های بنیادی انسانی از مشکل اتوایمن عصبی نادر، مخرب و وراثتی به نام سندرم ایکاردی-گوتیرز(AGS) ایجاد کرده اند. به کمک این مدل آن ها قادر خواهند بود مکانیسم های ژنتیکی غیر معمول و جالب دخیل در این ایجاد این سندرم را شناسایی کنند و راهکار درمانی یا پیشگیری کننده ای را ارائه دهند.
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 08:00
ترن آور سلول القایی: یک روش پیشنهادی برای ترمیم و بازسازی بافتی در محل
محققین دانشگاه های آمستردام و Northwestern روشی را برای برای بازسازی بافتی در محل(in situ) ارائه کرده اند که ترن آور سلولی القایی(ICT) نام دارد.
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 - 07:34
مهار کننده ای جدید و امیدواری های جدید
محققین دانشگاه فرایبورگ نشان داده اند که مهار کردن تنظیم کننده اپی ژنتیکی KDM4 ممکن است گزینه درمانی بالقوه و جدیدی برای بیماران مبتلا به سرطان سینه باشد.
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1396 - 11:00
کاهش آسیب بافتی ناشی از حمله قلبی
دستاوردهای جدید دانشکده ی علوم Bristol به تشریح چگونگی تجمع سلول ها در اطراف رگ های خونی (presite)کمک می کند. هورمون لپتین نقش مهمی در این فرآیند دارد.
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1396 - 10:00
سیستمی جدید برای شناسایی و ویژگی یابی توالی های DNA‌تنظیمی
محققین در انستیتو تحقیقات مرکز پزشکی کودکان دانشگاه Southwestern، سیستم خلاقانه ای را برای شناسایی و ویژگی یابی اجزای مولکولی که فعالیت توالی های DNA تنظیمی را در ژنوم انسان کنترل می کنند، طراحی کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1396 - 09:30
استفاده از سلول های بنیادی خود بیماران برای رشد استخوان بعد از جراحی صورت
جراحان چهره بریتانیایی توانسته اند استخوان های جمجمه، چانه و چهره بیماران را با استفاده از سلول های بنیادی آن ها بسازند.
ﺳﻪشنبه، 28 شهریور 1396 - 09:00