(آرشیو ماه آذر 1396)
ایمنی درمانی برای هدف قرار دادن پروتئین های نامناسب در سرطان های مغزی نادر کودکان
کودکانی که به یک فرم بی نهایت کشنده از سرطان مغز مبتلا هستند می توانند از مزایای درمانی جدید که می تواند از پاسخ ایمنی برای مقابله با پروتئین های غیر طبیعی موجود در مغز که منحصرا در سلول های طبیعی وجود دارد، سود ببرند.
پنجشنبه، 30 آذر 1396 - 13:00
ارتباط قند خون بالا در ابتدای بارداری و خطر مشکلات قلبی برای نوزاد
طبق مطالعه ای که در دانشگاه استنفورد صورت گرفته است، قند خون بالا در بارداری، حتی در مادرانی که مبتلا به دیابت نیستند خطر مشکلات قلبی مادرزادی نوزاد را افزایش می دهد.
پنجشنبه، 30 آذر 1396 - 12:00
تخریب سلول های بنیادی سرطانی بوسیله نانوذره های مملو از دارو
محققین نانوذره های ناقل دارویی را تولید کرده اند که می توانند سلول های بنیادی سرطانی را بکشند.
پنجشنبه، 30 آذر 1396 - 12:00
ردیابی دینامیک سلول های بنیادی عضلانی در پاسخ به آسیب و پیری
مطالعه ای در دانشگاه سانفورد بیولوژی پشت پرده این که چرا سلول های بنیادی عضلانی به طور متفاوتی به پیری و آسیب پاسخ می دهند ا توضی داده است. یافته های این مطالعه می تواند در ایجاد استراتژی های درمانی برای بازسازی عضلات اسکلتی در پاسخ به فرسایش و پارگی طبیعی ناشی از پیری یا آسیب ها و بیماری های عضلانی مانند دیستروفی عضلانی نقش داشته باشد.
پنجشنبه، 30 آذر 1396 - 11:30
ایجاد موفقیت آمیز یک سیستم تولید انبوه برای کبدهای زیست مهندسی شده
ایجاد یک پلت فرم تولید انبوه که از نظر زیستی قابل قبول باشد می تواند بر موانع عمده ای که بر سر راه زیست مهندسی بافت های کبدی انسانی مناسب برای پیوند در انسان وجود دارد، غلبه کند.
چهارشنبه، 29 آذر 1396 - 10:00
مکانیسم عمل جدید برای DISC1 به عنوان یک عامل اختلال روانی
پروتئینی موسوم به مختل شده در شیزوفرنی1(disrupted-in-schizophrenia 1) که بوسیله ژن DISC1 کد می شود، یک ریسک فاکتور مهم برای طیف وسیعی از اختلالات روانی شامل شیزوفرنی، اختلالات دو قطبی، افسردگی و اوتیسم محسوب می شود. مطالعه ارتباطات بیوشیمیایی و ساختاری DISC1 و برهمکنش شان با پروتئین های هدف به ندرت مورد مطالعه قرار گرفته است.
چهارشنبه، 29 آذر 1396 - 09:31
رویکرد سلولی جدید برای کنترل پیشرفت بیماری کلیوی مزمن
محققین برای اولین بار نشان داده اند که وزیکول های خارج سلولی جداسازی شده از سلول های بنیادی مایع آمنیتوتیک(AFSCs) می توانند به طور موثری برای آهسته کردن پیشرفت آسیب کلیوی در موش های مبتلا به بیماری کلیوی مزمن استفاده شوند.
چهارشنبه، 29 آذر 1396 - 09:00
ایده هایی جدید در مورد منشا سرطان
سلول های بنیادی سرطانی با تقسیم سریع و نابجا را دلیل اصلی سرطان می دانند. اما مطالعه ای جدید پیشنهاد کرده است که سلول های بالغ نیز می توانند نقش کلیدی در شروع سرطان داشته باشند.
چهارشنبه، 29 آذر 1396 - 08:30
ریز فیبرهای پرینت شده سه بعدی که می توانند ساختاری را برای بخش های مختلف بدن فراهم کنند
تیمی از محققین و مهندسین دانشگاه Penn state، یک چارچوب ساختاری را برای رشد بافت های زنده با استفاده از یک پرینتر سه بعدی پیشرفته ایجاد کرده اند.
چهارشنبه، 29 آذر 1396 - 08:04
سمپوزیوم نارسایی زودرس تخمدان در پژوهشگاه رویان برگزار می شود
سمپوزیوم نارسایی زودرس تخمدان ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان کلیه گرایش های زیست شناسی و علوم پزشکی با امتیاز بازآموزی، 15 دی ماه در پژوهشگاه رویان برگزار می شود.
ﺳﻪشنبه، 28 آذر 1396 - 12:13
پژوهش ها می توانند منجر به تولید بی خطر ایمپلنت های مشبک شوند
پژوهش روی استفاده از کلاژن برای مهندسی بافت حاکی از تولید ایمپلنت های مشبک جدید برای زنان است.
ﺳﻪشنبه، 28 آذر 1396 - 11:32
از خدمات دکتر گورابی در پژوهشگاه رویان تجلیل شد
با گرامیداشت هفته پژوهش
طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به خدمات دکتر حمید گورابی رئیس پیشین پژوهشگاه رویان تاکید کرد: دکتر گورابی همان عشق و علاقه دکتر کاظمی را نسبت به مجموعه رویان دارد به‌گونه‌ای که توانسته است زمینه پیشرفت‌های فراوانی را ایجاد کند.
ﺳﻪشنبه، 28 آذر 1396 - 09:38
چگونه ویروس زیکا میکروسفالی مادرزادی را القا می کند
مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که آلودگی جنین با ویروس زیکا در رحم ممکن است منجر به میکروسفالی شود که یک بدریختی غیرقابل برگشت مادرزادی در مغز است که با تکوین ناقص قشر مغزی مشخص می شود. با این حال، مکانیسم میکروسفالی ناشی از ویروس زیکا به طور دقیق مشخص نیست.
ﺳﻪشنبه، 28 آذر 1396 - 08:00
بیان پروتئین PUMA در سلول های شبه بنیادی سرطان سینه متاستازیک
پیشرفت های قابل توجه، موفقیت شیمی درمانی، پرتو درمانی و جراحی را برای بیماران مبتلا به سرطان سینه افزایش داده است. با این حال، پراکندگی و متاستاز این سرطان به سایر نقاط بدن به عنوان یک چالش بزرگ باقی مانده است. از آن جایی که پیش بینی متاستاز این سرطان مشکل است، این امر معمولا منجر به این می شود که یا از درمان های ناکافی استفاده شود و یا این که درمان مورد استفاده بیش از حد تهاجمی باشد.
دوشنبه، 27 آذر 1396 - 09:00
تیمار با دوز پایین اینترلوکین 2(IL-2) امیدوار کننده در درمان بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD)
دوز پایین و روزانه پروتئین اینترلوکین 2 می تواند بدون این که خطری ایجاد کند برای بیمارانی که بعد از سلول درمانی دچار بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) شده اند، سودمند باشد.
دوشنبه، 27 آذر 1396 - 08:30
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه