التهاب بیضه ها می تواند ارتباط بین چاقی و کاهش باروری را توجیه کند
مردان چاق سطح افزایش یافته ای از مارکرهای التهابی در مایع سمن شان دارند و کیفیت اسپرم آن ها نیز کاهش یافته است که هر دو این شرایط با شاخص توده بدنی(BMI) آن ها مرتبط است. التهاب مزمن درون اندام تولید مصلی مردان می تواند ارتباط بین چاقی و باروری کاهش یافته را توجیه کند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 12:30
خطرات استفاده از نوشیدنی های شیرین برای بارداری
طی 50 سال گذشته میزان قندی که به رژیم های غذایی اضافه شده است، به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده است. بخش اعظمی از این افزایش مربوط به مصرف نوشیدنی هایی است که با این قندها شیرین شده اند و حدود یک سوم قند مصرفی بوسیله افراد را شامل می شوند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 12:00
درمانی برای عایق میلینی آسیب دیده طی بیماری ها
طی بیماری های اتوایمن، سیستم ایمنی بدن خود فرد، بافت های سالم وی را مورد حمله قرار می دهند، یکی از این بافت ها بافت عصبی است که می تواند تحت تاثیر قرار گیرد و منجر به ایجاد دردهای دائمی نوروپاتیک شود، این در حالی است که بازسازی بافت عصبی به طور کامل صورت نمی گیرد. متاسفانه، درمان موثر برای این شرایط نیست.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 11:30
ایجاد پیچیده ترین مدل کبدی که تاکنون ارائه شده است
محققین در انستیتو طب بازساختی ویک فارست(WFIRM) پچیده ترین مینی کبدهایی که تا به امروز وجود داشته اند را تولید کرده اند. این ارگانوئیدها می تواند به درک بیماری های کبدی مادرزادی کمک کنند و به تولید بافت های کبدی در آزمایشگاه به منظور پیوند به بیماران سرعت ببخشند. این مدل تکوین جنینی و عملکرد کبد انسانی را به خوبی تقلید می کند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 11:00
ترسیم مکانیسم های مولکولی حیاتی برای ارائه رویکرد درمانی برای بیماری های قلبی
تولید سلول های عضلانی قلبی سالم جدید در قلب خود بیمار هدف نهایی ایده‌آل گرایانه محققین برای معکوس کردن بیماری های قلبی است. در مطالعه ای جدید محققین در دانشگاه پرینستون جزئیات مولکولی کلیدی را ارائه کرده اند می تواند در ایجاد این رویکرد جاه طلبانه موثر واقع شود.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 10:00
نقش پروتئین های بردار/خواهر در بازسازی استخوان
دکتر جوئل بوئرکل و همکارانش در دانشگاه Penn، زوایای مختلفی از ماتریکس استخوان و اسکلت استخوانی را مورد بررسی قرار داده اند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 09:45
استفاده از رویکرد مهندسی بافت برای بهبودی سیستم اسکلتی
زانوها یکی از مهم ترین مفاصل بدن هستند که وزن زیادی را تحمل می کنند و معمولا بیشترین آسیب ها را هم می بینند. از نظر آناتومی، زانوها ارتباط بین استخوان ران و ساق پا را برقرار می سازند و به حرکت بهتر فرد کمک می کنند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 09:30
شناسایی ژن مسئول "بنیادینگی" سلول های بنیادی مزانشیمی
بسیاری از پزشکان، پژوهشگران و بیماران مشتاق هستند که از مزیت های سلول درمانی های امیدوار کننده برای ترمیم و بهبودی بافت های آسیب دیده یا جایگزین کردن سلول هایی که عملکردشان را از دست داده اند استفاده کنند. در حال حاضر صدها مطالعه بالینی برای استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی برای درمان در سراسر دنیا در دست انجام است.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 09:00
پروتئینی که سلول های سرطان سینه متاستازیک را خفته نگه می دارد
مطالعه ای بوسیله پژوهشگران اسپانیایی در انستیتو تحقیقات زیست پزشکی بارسلونا(IRB Barcelona) ژن هایی را شناسایی کرده است که در وضعیت بدون علامت و خفته سرطان سینه متاستازیک دخیل هستند. این مطالعه اساس مولکولی، فرایندهای دخیل در بیان ژن های دخیل در متاستاز سرطان سینه را آشکار ساخته است.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 08:45
پروتئین CD34 تنها یک مارکر سطحی سلول های بنیادی خون ساز نیست
پروتئین CD34، غالبا به عنوان یک مارکر سلول های بنیادی خون ساز مورد توجه قرار می گیرد اما می تواند به مهاجرت این سلول های بنیادی به مغز استخوان نیز کمک کند .
شنبه، 28 بهمن 1396 - 08:30
یافته های جالب در مورد تکوین خون و ساخت لنفوسیت ها
سلول های بنیادی خون ساز سال هاست به عنوان اجداد و منشا همه سلول های خونی شناخته شده اند. با تولد ما این سلول های چند توان به سلول های رده لنفوئیدی، میلوئیدی و اریتروئیدی تبدیل می شوند. بسیاری از خون شناسان با مطالعه نحوه شکل گیری این سلول های بنیادی خون ساز در جنین، سعی داشته اند که این سلول های خونی را با هدف درمان در آزمایشگاه نیز تولید کنند.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 08:00
ساخت بافت کلیوی دارای عملکرد
محققین توانسته اند برای اولین بار با موفقیت بافت های کلیوی انسانی را درون یک موجود زنده تولید کنند که قادر به تولید ادرار است. این مطالعه که به سرپرستی پروفسور کیمبر در دانشگاه منچستر انجام پذیرفته شده است می تواند نقطه عطفی در ایجاد درمان های موثر برای بیماری های کلیوی باشد.
شنبه، 28 بهمن 1396 - 07:30
چگونه جوان سازی مجدد سلول های بنیادی می تواند منجر به پیری سالم تر شود
امید به زندگی روز به روز در حال افزایش است و با همین مقیاس، جمعیت پیر جامعه نیز در حال افزایش است، اما سوالی که وجود دارد این است که فرد چه تعداد از سال های زندگی اش را با سلامتی کامل و مناسب می گذراند.
پنجشنبه، 26 بهمن 1396 - 14:00
نقش جالب ساختار ژن در تعیین سرنوشت سلول ها
معمولا محققین به ژنوم به عنوان توالی از حروف نگاه می کنند که حیات فرد را کد می کنند اما جدیدا توجه آن ها به کشف سازماندهی سه بعدی ژنوم معطوف شده است.
پنجشنبه، 26 بهمن 1396 - 13:00
از سلول های بنیادی تا قلب دارای عملکرد: نقش ژن Mesp1
محققین دانشگاه های بروکسل و کمبریج، نقشی کلیدی را برای ژن Mesp1 در مراحل اولیه جداسازی رده های قلبی عروقی شناسایی کرده اند. این کشف می تواند به درک بهتر نواقص قلبی مادرزادی کمک کند.
پنجشنبه، 26 بهمن 1396 - 12:28
صفحه 365 از 1016ابتدا   قبلی   360  361  362  363  364  [365]  366  367  368  369  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه