یک روش کامپیوتری جدید برای شناسایی اهداف دارویی مقاوم به شیمی درمانی
در سرطان، یکی از مهم ترین ویژگی ها متیلاسیون داکسی سیتوزین برای ایجاد 5- متیل سیتوزین(5mC) است. متیلاسیون DNA فرایندی است که به موجب آن گروه های متیل به مولکول DNA متصل می شوند.
چهارشنبه، 18 بهمن 1396 - 09:30
مطالعه ای جدید که بیماران نیازمند پیوند قرنیه را امیدوارتر کرده است
مطالعه ای جدید بوسیله جاناتان لاس و همکارانش در دانشگاه Case Western reserve نشان داده است است که بافت اهدایی قرنیه را می توان به طور بی خطر و مطمئن برای 11 روز قبل از پیوند به منظور تصحیح مشکلات قرنیه بیمار ذخیره کرد. این مدت زمان چهار روز بیشتر از مدت زمانی است که تا قبل از این در آمریکا به آن استناد می شد.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 11:00
شناسایی هدفی جدید برای کاهش خطر GVHD
پیوند سلول های بنیادی می تواند درمانی برای سرطان های خونی لوکمیا و لنفوما باشد اما بروز بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) می تواند عوارض جانبی تهدید کننده ای را برای فرد ایجاد کند. در این عارضه سلول های ایمنی اهدا کننده به بافت طبیعی گیرنده حمله می کنند. محققین مرکز سرطان مافیت به دنبال راهی برای کاهش خطرات GVHD هستند.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 10:30
ارتباط سمی بین ALS و زوال عقل پیشانی گیجگاهی
زوال عقل پیشانی گیجگاهی(FTD) و ALS دو بیمار مخرب عصبی با یک ارتباط سمی هستند.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 10:00
پروتئین های مسیر پیام رسانی هج هاگ سلول های بنیادی سرطانی را زنده نگه می دارند
سرطان کولون سومین سرطان شایع و چهارمین دلیل مرگ های سرطانی در سراسر دنیا است. تومورهای کولون حاوی انواع مختلفی از سلول ها هستند که نقش های مختلفی را در رشد تومور بازی می کننند. تکوین و متاستاز سرطان معمولا ناشی از جمعیتی از سلول های سرطانی موسوم به سلول های بنیادی سرطانی است که قابلیت خودنوزایی بالایی دارند و به درمان ها مقاومت نشان می دهند و دلیل عود مجدد سرطان نیز می باشند.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 09:00
تولید سلول  های اندوتلیالی از سلول های بنیادی می تواند اطلاعاتی را در مورد بیماری های عروقی ارائه دهد
در تلاش برای رشد سلول های اندوتلیالی عروقی در آزمایشگاه، محققین زیست شناسی بازساختی در انستیتو Morgridge، مدل بالقوه جدیدی را برای مطالعه مشخصه های اصلی بیماری های عروقی ارائه کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 08:30
ارائه پانلی ایزوژن از مشتقات عصبی سلول های iPS بوسیله AMSBIO
AMSBIO‌به عنوان یک تامین کننده محصولات زیستی به تازگی اعلام کرده است که طیف جدیدی از سلول های بنیادی عصبی مشتق از سلول های بنیادی پرتوان القایی (iPSCs) و پیش سازهای رده عصبی مشتق از iPSCها را تولید کرده است.
ﺳﻪشنبه، 17 بهمن 1396 - 08:00
چگونه داربست های فلزی فرایند بهبود استخوان را تقویت می کنند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که چگونه سازه های بهینه سازی شده از نظر مکانیکی تحت عنوان داربست های شبکه ای تیتانیومی می توانند بازسازی استخوان را بهینه سازند.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 14:00
شیمی درمانی ترکیبی می تواند به طور قابل توجهی به درمان گلیوبلاستوما کمک کند
گلیوبلاستومای مغزی، سرطانی کشنده با پیش آگهی ضعیف است که اغلب بیماران ظرف مدت کمتر از یک سال می میرند. تیمی از محققین بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) دریافته اند که اضافه کردن داروی شیمی درمانی هیدروکسی اوره به پروتکل های شیمی درمانی فعلی می تواند بقای مدل های جانوری گلیوبلاستوما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 13:30
چرا مجاری هوایی طی حملات آسمی بسته می شوند؟
محققین دانشگاه هوستون توضیح جدیدی برای دلایل بسته شدن مجاری هوایی طی حملات آسمی ارائه کرده اند. یافته آن ها می تواند منجر به ایجاد کلاس جدیدی از داروها شود که با داروهای استروئیدی مورد استفاده برای آسم متفاوت باشند.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 13:00
در اعتیاد به هروئین، سلول های گلیالی نقش های کلیدی را در تنظیم اشتیاق فرد به این ماده مخدر بازی می کنند
هروئین و سایر مواد مخدر یک پلاستیستی را در سلول های مغزی القا می کنند. مطالعه ای جدید به وسیله محققین دانشگاه بوفالو کشف جدیدی داشته است مبنی براین که در نوع خاصی از سلول های مغزی، پلاستیستی ناشی از ماده مخدر، به جای این که میل به هروئین را افزایش دهد کاهش می دهد. رسیدن به یافته ها می تواند به ایجاد درمان های بالقوه برای معتادین کمک کننده باشد.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 12:30
نقش حیاتی یک پروتئین شبه ویروس برای شناخت و حافظه
این چشم انداز که پروتئین های شبه ویروس می توانند مبنای شکلی جدید از ارتباطات سلول با سلول در مغز باشند، می تواند درک ما از نحوه شکل گیری حافظه را تغییر دهد.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 12:00
نانو ذره های تنفسی برای درمان بیماری های قلبی
تیمی از محققین آلمانی و ایتالیایی نانوذره های تنفسی را برای درمان افرادی که از بیماری های قلبی رنج می برند، تولید کرده اند.
دوشنبه، 16 بهمن 1396 - 11:08
ارتباط سطح بالای آنزیم ADAR1 با کاهش بقا در مولتیپل میلوما
مولتیپل میلوما دومین عامل سرطان خون در ایالات متحده می باشد. سی الی پنجاه درصد از بیماران مولتیپل میلوما دارای کپی های فراوانی از ژن کد کننده آنزیم ADAR1 هستند. محققان دانشگاه پزشکی سن دیگو کالیفرنیا با استفاده از اطلاعات موجود در نمونه های این بیماران دریافتند که سطح های بالا از آنزیم ADAR1 با کاهش نرخ بقا در ارتباط است.
یکشنبه، 15 بهمن 1396 - 11:00
دارویی که می تواند راه را برای پیوند بیشتر سلول های بنیادی باز کند
دارویی که پیش از این برای درمان مشکلات مفاصل و پوست استفاده شده است، اینک می تواند به بیماران سرطانی که تنها امیدشان دریافت سلول های بنیادی از یک اهدا کننده است کمک کند.
یکشنبه، 15 بهمن 1396 - 10:00
صفحه 367 از 1014ابتدا   قبلی   362  363  364  365  366  [367]  368  369  370  371  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه