مدل ژنتیکی جدیدی برای اوتیسم که به ریشه سلولی بیماری اشاره دارد
محققین دانشگاه سانفرانسیسکو مدل ژنتیکی جدیدی از اوتیسم را با استفاده از نورون های ایجاد شده از سلول های پوستی بیماران در آزمایشگاه، ایجاد کرده اند. آزمایش های آن ها نشان می دهد که ناهنجاری ها در مدار الکتریکی نورون ها ممکن است منجر به علایم رفتاری و تکوینی اوتیسم شود و این در حالی است که تفاوت در اندازه و شکل نورون ها می تواند منجر به ناهنجاری هایی در اندازه مغز شود که گاهی در بیماری نیز دیده می شود.
دوشنبه، 18 دی 1396 - 11:49
اثر چاقی روی سلول های مغز استخوان
پژوهشی جدید اثر مخرب چاقی روی سلامت سلول های بنیادی خون ساز در دراز مدت را نشان داده است.
دوشنبه، 18 دی 1396 - 11:14
اولین گام به سمت درمان بیماری ALS به کمک تکنولوژی CRISPR
محققین در برکلی کالیفرنیا برای اولین با استفاده کردن از تکنولوژی ویرایش ژنوم CRISPR/Cas9، ژن ناقصی که موجب بیماری اسکلروزیس جانبی آمیوتروفیک(ALS) می شود را در موش ها اصلاح کرده و طول عمر آن ها را 25 درصد افزایش داده اند.
دوشنبه، 18 دی 1396 - 10:15
نماهنگ | رویانتان، رویان باد
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز درگذشت دانشمند مؤمن و جهادگر، مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی، مؤسس پژوهشکده رویان، نماهنگ «رویانتان، رویان باد» را منتشر کرد.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 14:17
چربی زیاد، سیستم انرژی سلول های قلبی را مختل می کند
چربی زیاد در قلب، یک ویژگی شایع در دیابت و چاقی است که می تواند توانایی سلول های قلبی در تولید انرژی را مختل کند. محققین دانشگاه آیوا براین باورند که این چربی اضافی می تواند خطر نارسایی های قلبی را در افراد مبتلا به دیابت دو تا پنج برابر افزایش دهد.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 10:31
سلول های بنیادی مزانشیمی CD271+ مغز استخوان راه حلی برای کودکان مبتلا به صرع مقاوم به دارو
نیاز مبرمی به ایجاد درمان ها و داروهای موثر و با سمیت کم برای کودکانی است که از صرع مقاوم به دارو رنج می برند.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 10:00
مبارزه با سرطان به کمک سرطان: کشت های سلولی سه بعدی به ایجاد درمان های دقیق کمک می کنند
آرایه های شبه لانه زنبوری از سلول های سرطانی رشد یافته در آزمایشگاه می تواند به ایجاد درمان های فردی و خصوصی برای سرطان تخمدان کمک کند. این بیماری سالانه در آمریکا بیش از 14000 نفر را به کام مرگ می کشاند.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 09:30
تولید عضلات اسکلتی از سلول های بنیادی
محققین UCLA استراتژی جدیدی را برای جداسازی، بلوغ و پیوند سلول های عضلانی اسکلتی از سلول های بنیادی پرتوان طراحی کرده اند. این یافته می تواند گام مهمی در جهت سلول درمانی بیماری های اسکلتی عضلانی مانند دیستروفی عضلانی دوشن باشد که یک بیماری ژنتیکی کشنده محسوب می شود.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 09:00
تولید ساختارهای کلیوی پیشرفته با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان
در کلیه های جنینی، سه نوع سلول پیش ساز با یکدیگر برهمکنش می کنند تا ساختارهای سه بعدی کلیوی را شکل دهند: سلول های پیش ساز نفرونی، جوانه های حالبی و سلول های پیش ساز بینابینی.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 08:30
تولید پوست های دارای مو از سلول های بنیادی موشی
محققین دانشگاه ایندیانا اولین بافت پوست رشد یافته در آزمایشگاه با فولیکول های موی کامل را کشت کرده اند. این مدل پوستی با استفاده از سلول های بنیادی موشی ایجاد شده است و در مقایسه با مدل های موجود، موهای طبیعی را بیشتر تقلید می کند و ممکن است برای تست داروها، درک رشد مو و کاهش تست های جانوری مفید باشد.
یکشنبه، 17 دی 1396 - 08:00
دانشمند مؤمن و جهادگر؛ دکتر کاظمی آشتیانی، فرزند صالح انقلاب

در آستانه‌ی سالروز درگذشت مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی (۱۴ دی‌ماه)، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخشی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی این «دانشمند مؤمن و جهادگر» را منتشر کرده است.
شنبه، 16 دی 1396 - 10:01
داروی دیابتی SR1664 سلول های سرطانی را به شیمی درمانی حساس می کند
محققین در انستیتو سرطان دانا-فاربر نشان داده اند که که داروهای دیابتی آزمایشگاهی می توانند سلول های سرطانی را به داروهای شیمی درمانی متداول آسیب پذیر کنند. ترکیب این داروها با یکدیگر می تواند نتایج درمان های سرطانی را بهبود ببخشد.
شنبه، 16 دی 1396 - 10:00
سلول های بنیادی پیوند شده مغز استخوان می توانند سربالا شنا کنند
زمانی که بیمار سرطانی متحمل پیوند مغز استخوان می شود، زمان جنبه ای حیاتی پیدا می کند. در این رویکرد درمانی، سلول های بنیادی سالم، که منجر به از سر گیری تولید سلول های خونی و سلول های سیستم ایمنی می شوند، در اسرع وقت نیاز به وارد شدن به جریان خون موجود در استخوان ها دارند. به همین منظور باید نقاطی را کشف کرد که عروق خونی و استخوان در تماس بسیار نزدیک با یکدیگر باشند.
شنبه، 16 دی 1396 - 09:30
استفاده از organ-on-chip برای مدل سازی بیماری های قلبی
برای مطالعه بیماری ها یا تست درمان های دارویی بالقوه، محققین معمولا سلول های کشت شده را روی ظروف آزمایشگاهی کشت می دهند یا از جانوران آزمایشگاهی استفاده می کنند، اما در سال های اخیر، محققین از رویکردی متفاوت موسوم به organ-on-chip استفاده می کنند که عملکرد اندام های انسانی را به خوبی تقلید می کنند و ابزارهای ارزان تر و موثرتری را برای اهداف گفته شده فراهم می آورند.
شنبه، 16 دی 1396 - 09:00
تارهای عنکبوت الهام بخش ایمپلنت های قابل برداشتی هستند که ممکن است دیابت نوع یک را کنترل کنند
برای بیش از یک میلیون آمریکایی که با دیابت نوع یک زندگی می کنند، تزریق روزانه انسولین حکم مرگ و زندگی دار دارد. در حالی که تصور می شود درمانی برای این بیماری وجود نداشته باشد، محققین دانشگاه کورنل دستگاهی را تولید کرده اند که می تواند انقلابی در مدیریت این بیماری ایجاد کند.
شنبه، 16 دی 1396 - 08:30
صفحه 376 از 1014ابتدا   قبلی   371  372  373  374  375  [376]  377  378  379  380  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه