خاموش و روشن کردن نورون ها با استفاده از تکنیک شیموژنتیک
محققین در دانشگاه پزشکی کارولینای شمالی یک تکنیک شیموژنتیک غیر تهاجمی را انجام داده اند که به آن ها اجازه می دهد رفتار خاصی را در موش(مانند غذا خوردن حریصانه) خاموش کنند و سپس دوباره آن را برگردانند. این روش با هدف قرار دادن دو گیرنده سطح سلولی مختلف روی نورون ها کار می کند که سیگنال های خاص شیمیایی را شروع می کنند که عملکرد مغز و رفتارهای پیچیده را تنظیم می کند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:45
روشی که تولید پلاکت ها از سلول های بنیادی را بهبود می بخشد
پایین بودن تعداد پلاکت ها می تواند نتیجه اختلالات پزشکی متعدد یا عوارض جانبی برخی داروها باشد. انتقال پلاکت اغلب برای افراد با تعداد پایین پلاکت حیاتی است.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:15
تکنولوژی های جدید ممکن است مشکلات کشنده پیوند مغز استخوان را کاهش دهند
محققین راهی را برای کاهش بیماری پیوند علیه میزبان(GVHD) طراحی کرده اند. این بیماری یک اختلال تهدید کننده حیات به دنبال پیوند مغز استخوان است که خود برای درمان لوکمیا و سرطان های خونی استفاده می شود.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 09:15
امیدواری های جدید برای بیماران استئوآتریتی در مطالعات سلولی بنیادی با مقیاس وسیع
انتظار می رود تا پایان سال 2015،یک مطالعه بالینی با مقیاس وسیع با استفاده از سلول های بنیادی بالغ برای درمان استئوآرتریت زانو در تمام اروپا صورت گیرد. استئوآرتریت یک بیماری تاتوان کننده و لاعلاج است و آمار نشان می دهد که بیش از 70 میلیون اروپایی از این بیماری رنج می برند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 08:45
تزریق نخاعی سلول های بنیادی حس کردن را در برخی افراد فلج احیا می کند
محققین سوئدی و کانادایی می گویند که گروهی کوچک از افراد معلول بعد از این که سلول های بنیادی عصبی به طناب نخاعی آن ها پیوند شد، تاحدی احساس بازیابی حسی داشتند.
ﺳﻪشنبه، 29 اردیبهشت 1394 - 07:45
طرح درمان بیماری چشمی RP با استفاده از سلولهای بنیادین شکست خورد
مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان:
مسئول مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان گفت: مرکز سلول‌درمانی پژوهشگاه رویان با مرکز تحقیقات چشم بیمارستان لبافی‌نژاد مطالعه‌ای را با هدف درمان بیماری RP طراحی کرده بود که این بار به سرانجام نرسید.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 15:20
چگونه مغز تعادل در شنیدن را بین دو گوش برقرار می کند
محققین در UNSW به یک سوال قدیمی در مورد این که چگونه مغز شنوایی بین دو گوش را متعادل می کند پاسخ داده اند. این امر موجب می شود که صدا متمرکز شود، فرد در شرایط پر سر و صدا شنوایی خوبی داشته باشد و از آسیب گوش در امان بماند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 12:00
کشف یک درگاه ضروری انگل مالاریا به سلول های قرمز خونی
محققین در هاروارد پروتئینی را روی سطح سلول های قرمز خون انسان شناسایی کرده اند که به عنوان یک درگاه ورودی برای تهاجم انگل مالاریا عمل می کند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 11:30
کشف مارکرهای ژنتیکی سندرم فرارشد جنینی
انسان و برخی ازجانوران دیگر اختلالات اپی ژنتیکی فرارشد جنینی مشابه ای رت به اشتراک می گذارند که اغلب به دنبال روش های کمک تولید مثلی اتفاق می افتند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 11:00
کشف پایه های ترمیم قلبی
در حالی که قلب انسان نمی تواند خود را ترمیم کند، قلب گورخرماهی می تواند به آسانی سلول های از دست رفته طی آسیب یا بیماری را جایگزین کند. در این مطالعه محققین ویژگی های ناشناخته لایه خارجی قلب یا اپی کارد را شناسایی کرده اند که می تواند این توانایی قابل توجه رشد بافت قلبی را در ماهی توجیه کند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 10:00
چگونه غدد پستانی بارداری قبلی را به یاد دارند و  تولید شیر را تحریک می کنند(اطلاعات تکمیلی)
همان طور که در خبر قبلی گفتیم محققین در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافته اند که سلول های نمونه گیری شده از موش های جوان یک سیکل بارداری را گذرانده اند دارای مارک های متیلاسیونی است که با مارک های مربوط به نمونه های گرفته شده از موش های با سن مشابه و بدون بارداری قبلی متفاوت هستند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 09:30
شناسایی ژنی که برای حفظ سلول های بنیادی سرطانی و سلول های بنیادی سینه ضروری است
یک ژن و سوپ هورمونی که مادران را قادر می سازد به نوزادان خود شیردهی کنند می توانند یک منوی غذایی برای سرطان سینه نیز باشند. این مطلب بویژه در زمانی بیشتر صادق است که اولین بارداری بعد از سن 30 سالگی اتفاق بیافتد.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 09:00
امیدواری جدید در مورد ترمیم آسیب سیستم عصبی مرکزی
آسیب سیستم عصبی مرکزی علت اصلی اختلال های عملکردی دائم است. برخلاف شواهدی که پیشنهاد کننده احیای عملکردهای نورولوژیک از طریق جمعیت زایی بر مبنای سلول در مطالعات بالینی است، تلاش های موفقیت آمیز از طریق استفاده از بافت های اولیه، سلول های بنیادی جنینی و سلول های بنیادی پرتوان القایی نیز دارای محدودیت هایی است.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 08:30
استفاده از سلول های پوست خوک برای تکوین عصبی
سلول های پوست خوک می تواند درمانی جدید و امیدوار کننده برای بیماری های عصبی مخرب باشد. محققین در دانشگاه Georgia فرایندی را کشف کرده اند که سلول های بنیادی پرتوان القا شده خوک را به سلول های بنیادی عصبی القا شده تبدیل می کند.
دوشنبه، 28 اردیبهشت 1394 - 08:00
کنگره بین المللی خون؛ بیماری ها و کاربردهای بالینی آن برگزار شد
مدیر فنی شرکت فناوری بن یاخته های رویان کنگره بین المللی خون؛ بیماری ها و کاربردهای بالینی آن درباره کاربردهای خون بندناف در پیوند سلول های بنیادی به سخنرانی پرداختند.
یکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 12:09
صفحه 670 از 1016ابتدا   قبلی   665  666  667  668  669  [670]  671  672  673  674  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه