انجام 6 هزار پيوند مغز استخوان، سلول هاي بنيادي در کشور
6 هزار پیوند مغز استخوان، خون و سلول‌های بنیادی در کشور تا کنون انجام شده است.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 09:53
تولد اولین نوزاد حاصل از روش IVF سلول های بنیادی
بسیاری از محققین، پزشکان و دانشمندان به دنبال راه هایی هستند که بتواند به بهبود موفقیت لقاح آزمایشگاهی(IVF) کمک کند. پزشکان در کانادا موفق به انجام این کار شده اند.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 09:30
تاکید طب ترمیمی بر چالش های ایمونولوژیک پیش رو
مجله Regenerative Medicine یک مبحث ویژه روی روش های پرهیز از ردی ایمنی در طب ترمیمی را منتشر کرده است.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 09:00
موافقت FDA با آزمایش های بالینی سلول درمانی رتینیت پیگمنتوزا
درمان رتینیت پیگمنتوزا با استفاده از سلول های بنیادی به وسیله محققین در UC Irvine ، که در نوع خود اولین محسوب می شود مورد تایید FDA قرار گرفته است.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 08:30
سلول های سرطانی بیماران(ارگانوئیدها) به تست درمان ها کمک می کنند
مطالعه ای که در Cell به چاپ رسیده است قدرت ارگانوئیدها را در به دام انداختن موتاسیون های متعددی که در تومورها رخ می دهند نشان می دهد. ارگانوئیدها کلاسترهای کوچک سلولی هستند که به طور صحیح رفتار بافت انسانی را تقلید می کنند و می تواند برای تست داروهای سرطانی و در نهایت شناسایی درمان های شخصی موثر برای بیماران استفاده شوند.
چهارشنبه، 23 اردیبهشت 1394 - 08:00
نقش کلیدی پروتئین Adseverin در فقدان استخوان ناشی از بیماری های التهابی استخوان
پروتئین Adseverin ، که در بدن وجود دارد به نظر می رسد نقش کلیدی و پشت پرده در از دست رفتن استخوان طی بیماری های شایع التهابی مانند بیماری های لثه و پریودنتیت داشته باشد. در این مطالعه محققین در دانشگاه تورنتو راه را برای ایجاد درمان های مهاری این بیماری های شایع هموار کرده اند.
ﺳﻪشنبه، 22 اردیبهشت 1394 - 14:30
ژن TMPRSS2 یکی از مقصرین ایجاد سرطان های با سوخت اندروژن!
محققین در دانشگاه تورنتو عامل پشت پرده اغلب اشکال شدید دردهای سرطانی را کشف کرده اند. آن ها در مطالعه شان ژن TMPRSS2 را به عنوان یک مقصر معرفی کرده اند. این ژن مسئول بسیاری از اشکال بسیار تهاجمی سرطان های با سوخت اندورژنی است.
ﺳﻪشنبه، 22 اردیبهشت 1394 - 14:00
استفاده از پیوند سلول های مغز استخوان برای درمان شکستگی ها، آسیب های ریوی و انسداد کلیوی
سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) پیوند شده می توانند با موفقیت طیف وسیعی از بیماری ها و اختلالات را درمان کنند.
ﺳﻪشنبه، 22 اردیبهشت 1394 - 13:00
شناسایی سوئیچ اصلی پروتئین HER2 عامل سرطان
داروی هرسپتین(Herceptin) داروی موثری برای سرطان سینه HER2مثبت شناخته شده است. این سرطان شکلی تهاجمی از این نوع سرطان است که با تولید بیشتر پروتئین HER2 تقویت می شود. با این حال همه بیماران به این دارو به طور مناسب پاسخ نمی دهند و حتی در قبال آن مقاوم هم شده اند.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 11:30
اولین مطالعات بی خطر سلول درمانی به کمک سلول های بنیادی جنینی در بیماران آسیایی
مطالعات بالینی در کره برای بیماران مبتلا به بیماری های تحلیل برنده چشمی، برای اولین بار بی خطر بودن سلول درمانی سلول های بنیادی جنینی را برای بیماران نژاد آسیایی مورد ارزیابی قرار داده است.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 11:00
جایگاه آسیب اکسون های نخاعی، سرنوشت ترمیم نورونی را تعیین می کند
مطالعه ای در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده اس که جایگاه آسیبی که در مدار ارتباطی نورون ها در نخاع(آکسون) اتفای می افتد تعیین می کند که نورون ثابت باقی می ماند یا در تلاش برای ترمیم است. این مطالعه نشان می دهد که چگونه پیشرفت در تکنیک های تصویربرداری زنده، دیدگاه های جدیدی را در مورد توانایی بدن در پاسخ دهی به آسیب های نخاعی ارائه می دهد.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 10:30
درمانی جدید با استفاده از سلول های ساده، ویروس های بسیار خطرناک را در بعد از پیوند خون بندناف مورد حمله قرار می دهد
محققین در مرکز سلول درمانی و ژن درمانی دانشکده پزشکی Baylor، از یک سلول درمانی ویژه ویروس در پیوند خون بندناف بیماران استفاده کرده اند که با موفقیت سه مورد از مشکل زا ترین آلودگی های ویروسی که این گروه از بیماران را بعد از پیوند تحت تاثیر قرار می دهند، مهار کنند. این ویروس ها شامل سیتومگالویروس ها(CMV)، ویروس Epstein-Barr یا (EBV) و آدنوویروس ها است.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 10:00
گامی حیاتی در رشد سلول های بنیادی: کمک به طب ترمیمی و درمان سرطان
سلول های بنیادی که پتانسیل تبدیل شدن به انواع سلول ها را دارند، احتمال وسوسه انگیز تولید انواع بافت ها و اندام های جایگزین را برای قربانیان سکته و سایر بیماری ها ایجاد می کنند. اینک، محققین در انستیتو سالک جزئیاتی از رشد سلول های بنیادی که می توانند طب ترمیمی را بهبود ببخشند، فاش نموده اند.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 09:30
ویرایش ژنوم میتوکندریایی برای جلوگیری از بیماری های وراثتی
بیماری های میتوکندریایی، اختلالات ژنتیکی به ارث رسیده مادری هستند که طیف وسیعی از ناتوانی ها را ایجاد کرده اند که قابل درمان هم نیستند. در این مطالعه، محققین در انستیتو سالک اولین تلاش موفقیت خود مبنی بر استفاده از تکنلوژی ویرایش ژنوم را برای جلوگیری ازDNA میتوکندریایی جهش یافته همراه با بسیاری از بیماری های گزارش داده اند، شرایطی که از مادر به فرزندان منتقل می شود.
دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 - 09:00
ارتباط بین نیروهای فیزیکی و تکوین اندام های حرکتی
محققین در دانشگاه تورنتو کشف کرده اند که نیروهای فیزیکی مانند کشش و فشار در تکوین اندام حرکتی جنینی نقش دارند و امیدوارند روزی از این یافته ها برای کمک به ممانعت از نقص های تولد استفاده کنند.
یکشنبه، 20 اردیبهشت 1394 - 14:00
صفحه 672 از 1016ابتدا   قبلی   667  668  669  670  671  [672]  673  674  675  676  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه