تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 مرداد 1391
ارتباط بین سرطان و نقص درتمایزسلول های بنیادی شناسایی شد

  ارتباط بین سرطان و نقص درتمایزسلول های بنیادی شناسایی شد

به نظر می رسد که درسلول های در حال تمایز، تکه های خاصی از DNA در حال بسته بندی باید توسط نشانگرهای مولکولی به نام ubiquitin دارای برچسب شود. این برچسب برای روشن کردن یک گروه از ژن ها، که سلول های بنیادی را قادربه تمایزمی کند، مورد نیاز است.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical، سلول های بنیادی نویدی برای پزشکی آینده است، اما این سلول ها همچنین می توانند عامل بیماری نیز باشند. هنگامی که این سلول ها تکثیر می شوند، سلول های تخصص نیافته به انواع سلول های گوناگون تمایز نمی یابند، آنها می توانند شروع به تقسیم کنترل نشده کرده که منجر به سرطان می شود.
ازچندین دهه پیش، دانشمندان موسسه وایزمن از جمله اولین کسانی بودند که ارتباط بین سرطان و نقص تمایزی سلول های بنیادی را نشان دادند. در حال حاضر مطالعه جدیدی به رهبری موسسه وایزمن ، در مجله Molecular Cell به چاپ رسیده است که نشان می دهد یک مکانیزم مولکولی بالقوه در پشت این ارتباط قرار دارد.
این دانشمندان موفق به کشف جزئیات یک مرحله در فرآیند بسته بندی مجدد  DNA که درهنگام تمایز سلول های بنیادی جنینی رخ می دهد، شدند. به نظر می رسد که درسلول های در حال تمایز، تکه های خاصی از DNA در حال بسته بندی باید توسط نشانگرهای مولکولی به نام ubiquitin دارای برچسب شود. این برچسب برای روشن کردن یک گروه از ژن ها، که سلول های بنیادی را قادربه تمایزمی کند، مورد نیاز است.
پژوهشگران دو گزینه را شناسایی کردند: آنزیمی نام RNF20 که این فرایند برچسب زدن را افزایش می دهد ویک آنزیم دوم، USP44، که برعکس عمل کرده و آنرا مهار می کند. علاوه بر این، به نظر می رسد که هر دو این آنزیم ها باید به درستی کارکنند تا روند تمایزبطورصحیح ادامه یابد. هنگامی که دانشمندان با غیرفعال کردن آنزیم RNF20، یا با فعال کردن آنزیمUSP44 مانع ازاین برچسب زدن شدند، سلول های بنیادی قادر به تمایز نبودند.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه