تاریخ انتشار: شنبه 03 بهمن 1394
آیا محصولات مراقبت پوست که از سلول های بنیادی استفاده می کنند شما را واقعا جوان تر می سازند؟

  آیا محصولات مراقبت پوست که از سلول های بنیادی استفاده می کنند شما را واقعا جوان تر می سازند؟

برندهای آرایشی و محصولات مراقبت پوستی به طور دیوانه واری در حال تبلیغ محصولاتی هستند که حاوی سلول های بنیادی هستند و ادعا دارند که این محصولات می توانند براحتی در هر کلینیک و مطب متخصص پوستی مصرف شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، سلول های بنیادی در فرایندهای ترمیم و بازسازی بسیار سودمند هستند. این سلول های بنیادی در هر اندام و بافتی از بدن وجود دارند و می توانند به انواع سلول های تمایز پیدا کنند و بدین ترتیب به بازسازی آسیب های بدنی کمک کنند. پوست انسان نیز دارای بسته های و منابعی از این سلول های بنیادی است و با افزایش سن فرد، بدن شروع به از دست دادن این سلول های بنیادی می کند، به نحوی که با رسیدن به سن 50 سالگی شما بیش از 98 درصد این سلول های بنیادی را از دست داده اید. در سن جوانی میانگین دوره نوسازی پوستی حدود 25 تا 30 روز است و با افزایش سن این دوره به 60 و یا حتی بیشتر نیز می رسد.

امروزه برخی از کمپانی های لوازم آرایشی و محصولات مراقبت پوستی از سلول های بنیادی انسانی استفاده می کنند که البته سلول های بنیادی بالغ(نه جنینی) هستند. اما اغلب محصولاتی که در بازار وجود دارد شامل سلول های بنیادی گیاهی است. اما محققین می گویند: سلول های بنیادی که در محصولات مراقبت پوستی وجود دارد واقعا حاوی سلول های بنیادی نیستند و بیشتر حاوی پروتئین ها و اسیدهای آمینه ای هستند که به وسیله سلول های جوان ترشح می شوند. این مولکول های هستند که در واقع بدن آن ها را تشخیص می دهد و منجر به جوان سازی و ترمیم سلولی می شوند. در واقع کوکتیلی از اسیدهای آمینه و پروتئین ها در این محصولات استفاده می شود که از سلول های بنیادی واقعی بدست آمده اند و به سلول های بدن سیگنال می دهند که کلاژن و الاستین بیشتری تولید کرده و در نهایت منجر به جوان سازی پوست شوند.  به هر حال آن چه باید گفت این است که علم سلول های بنیادی هنوز در مراحل نوزادی خود قرار دارد و رسیدن به محصولات ضد پیری که بتوانند لایه های پوستی را دستخوش جوان سازی کنند خود نیازمند گذشت زمان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه