تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 بهمن 1394
یافته هایی که ممکن است به درمان بیماری های میتوکندریایی و بیماری های وابسته به سن کمک کند

  یافته هایی که ممکن است به درمان بیماری های میتوکندریایی و بیماری های وابسته به سن کمک کند

محققین در انستیتو Buck می گویند که دیگر نیازی به فکر کردن در مورد پیر شدن سلول به عنوان یکی از عوامل پیری نیست. اغلب محققین پیری را ناشی استرس های ژنوتوکسیک می دانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در این مطالعه محققین دریافته اند که پیری سلولی که با کاهش توانایی تقسیم سلولی همراه است می تواند به وسیله سیگنالینگ ناشی از عملکرد نامناسب میتوکندریایی القا شود. این عملکرد نامناسب موجب می شود که سلول های مهار شده از نظر تقسیم سلولی فاکتور های بیولوژیک فعالی را ترشح کنند که ارتباطی با فرایندهای غیر مرتبط با اسیب های ناشی از رادیکال های آزاد ندارند.

در این مطالعه آن ها به مطالعه خانواده ای از پروتئین ها به نام سیرتوئین ها(Sirtuins) پرداختند که با میزان طول عمر مرتبط است و این پروتیئن ها را یک به یک در کشت های سلولی حذف کردند. در این کشت ها زمانی پیری سلول اتفاق افتاد که سیرتوئین میتوکندریایی حذف شد. علاوه بر این محققین مشاهده کردند که سلول های پیر SASP‌متفاوتی را ترشح می کنند.SASP‌ به معنی فنوتیپ ترشحی مرتبط با پیری است. آن ها این پیری مرتبط با عملکرد نامناسب میتوکندریایی را MiDAS‌نامیده اند. همراه با شناسایی MiDAS، آن ها دریافتند که عملکرد نامناسب میتوکندریایی موجب عدم تعادل در NAD+‌می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه