تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 اسفند 1394
ابزار جدیدی که به افراد ناتوان کمک می کند روی پای خود بایستند

  ابزار جدیدی که به افراد ناتوان کمک می کند روی پای خود بایستند

ماشین مغزی که شامل یک الکترود بر مبنای استنت(stentrode) است، درون عروق خونی مغز ایمپلنت می شود و نوع فعالیت عصبی که مطالعات پیش درمانگاهی برای حرکت دادن اندام حرکتی نشان داده است را ثبت می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این ابزار جدید به اندازه یک گیره گاغذ است که در اولین مطالعه بالینی انسانی که در سال 2017 انجام خواهد گرفت، ایمپلنت خواهد شد. نتایج این مطالعه که در Nature Biotechnology به چاپ رسیده است نشان می دهد که این ابزار قادر به ثبت سیگنال های کیفیت بالایی است که از قشر حرکتی مغز صادر می شوند و دیگر نیازی به جراحی های مغزی باز نیست. در تولید این stentrode، در مجموع 39 محقق دانشگاهی از 16 دپارتمان مختلف نقش داشته اند. تولید این stentrode انقلابی در مطالعات عصبی به شمار می آید و ابزاری با حداقل میزان تهاجم را برای مطالعات مغزی و عصبی در اختیار نورولوژیست ها قرار می دهد. همان طور که گفته شد، این ابزار به طور کاملا ایمن و موثر و از طریق آنژیوگرافی به درون مغز ایمپلنت خواهد شد. این ابزار انقلابی این توانایی را دارد که علاوه بر ثبت سیگنال های مغزی، با تولید امواج مغزی بر مشکل ناتوانی افرادی که به هر دلیل دچار ضعف و ناتوانی شده اند( بدون توجه به علت امر) غلبه کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
جمعه, 27 فروردین,1395

پزشک مشاور

nila @: <br />با سلام <br />خیر ،این ابزار تنها برای بیماران با مشکل اعصاب مرکزی است، مشکل دیستروفی تحلیل رفتن عضلات به جهت حضور ژنی معیوب می باشد.وتنها راه قطعی درمان این بیماری حذف ژن معیوب است.

چهارشنبه, 19 اسفند,1394

nila

با سلام و خسته نباشید خدمت شما، آیا این روش برای دیستروفی های عضلانی نیز کاربرد دارد؟

شنبه, 15 اسفند,1394

پزشک مشاور

آرزو@: <br />با سلام <br /> روش ژن درمانی هنوز در هیچ کجای جهان اجرایی نشده است که شما انتظار دارید در ایران سریع اجرایی شودو طبیعتا به زمان نیاز دارد تا وارد فاز درمانی شود و زمان بر بودن پروژه های تحقیقاتی برای افزایش ایمنی وبی خطر بودن برای جان انسان هاست، بنابراین لازم است برای مطمعن شدن از ایمن بودن شیوه درمانی هم در فضای آزمایشگاه وهم بر روی حیوانات بررسی شودودر ضمن لازم است همزمان از یکسری سازمان ها تاییدیه ادامه کارو آزمایش روی انسان هم گرفته شود.این روش برای بیماری های دچار نقص ژنتیکی کاربرد دارد.

پنجشنبه, 06 اسفند,1394

آرزو

سلام، آیا این روش باعث میشه که فرد بتونه راه بره یا فقط اینکه فقط میتونه بایسته ؟ و اینکه این روش برای چه نوع بیماریهایی کاربرد داره ؟ آیا برای بیماری دیستروفی هم کاربرد داره ؟ ممنون میشم پاسخ بفرمایید ...

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه