تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اردیبهشت 1395
شناسایی پروتئینی که تولید سلول های چربی را تنظیم می کند

  شناسایی پروتئینی که تولید سلول های چربی را تنظیم می کند

محققین دانشگاه دلاور براین باورند که پروتئینی را شناسایی کرده اند که سلول های بنیادی را به سلول های چربی تبدیل می کند. این پروتئین سطح سلولی که endoglin نام دارد تعیین می کند که سلول های بنیادی موجود به چه نوع سلولی تبدیل شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، محققین دانشگاه دلاور به دنبال راه هایی ممکن برای مبارزه با استئوپورز، به یافته هایی دست یافته اند که می تواند برای درمان چاقی نیز کاربرد داشته باشد.

بیمارانی که مبتلا به استئوپورز هستند با افزایش سن توده استخوانی شان را از دست می دهند. استخوان بافت دینامیکی است که به طور دائم در حال برداشتن و بازجذب استخوان قدیمی و تشکیل استخوان جدید است. اگر تعادل بین حذف و تولید به هم بخورد عوارض ناخواسته ای را برای فرد به بار آورد. اما همان طور که گفته شد این مطالعه جدید نشان داده است که میزان endoglin روی سطح سلول ها می تواند نشان دهند این باشد که یک سلول چربی بوجود آید یا سلول استخوانی. اگر میزان endoglin روی سطح سلول های بنیادی کاهش یابد، تعداد سلول هایی که به استخوان تبدیل می شوند افزایش می یابد و این امر منجر به تقویت بافت استخوانی می شود و در نتیجه خطر استئوپورز را پایین می آورد. با توجه به آن چه گفته شد محققین در صدد بر آمده اند تا با شناسایی مسیرهای سیگنالینگی که منجر به روشن شدن و ازدیاد endoglin می شوند و در نتیجه مهار کردن آن ها مانع از تبدیل سلول های بنیادی به سلول های چربی(چاقی) و تولید سلول های استخوانی و درمان استئوپورز شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه