تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 خرداد 1395
متابولیت های میکروبیوم گوارشی تکثیر سلول های بنیادی روده ای را تعدیل می کنند

  متابولیت های میکروبیوم گوارشی تکثیر سلول های بنیادی روده ای را تعدیل می کنند

سلول های بنیادی روده ای، یکی از سریع ترین انواع تقسیم را در بین سلول های بدن دارا هستند. این سلول ها به دلیل جایگاه و ماهیت عملکردی که دارند دائما در حال از بین رفتن و جایگزینی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای جدید در دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که سلول های بنیادی در روده درون پاکت ها یا بسته هایی قرار گرفته اند که مانع از تماس آن ها با متابولیت های دائمی می شود که بوسیله میکروب های سودمند ساکن لوله گوارش تولید می شوند. این متابولیت که در فرم غالب بوتیرات تولید می شوند، تکثیر سلول های بنیادی را محدود می کنند و به طور بالقوه ای مانع از خود ترمیمی روده بعد از زخم یا آسیب ناشی از بیماری های التهابی روده مانند کرون یا کولیت می شوند. محققین نشان داده اند که سلول های بنیادی به طور طبیعی بوسیله پاکت های کوچکی که درون پوشش روده قرار داند و کریپت های لیبرکوهن نامیده می شوند از بوتیرات در امان می مانند اما زمانی که روده آسیب می بیند، سلول های بنیادی در معرض بوتیرات قرار می گیرند و تکثیر آن ها مهار می شود.

محققین سطح بوتیرات را روی سطح داخلی روده، جایی که باکتری های تولید کننده بوتیرات قرار گرفته اند و در ته کریپت های روده ای که سلول های بنیادی قرار گرفته اند اندازه گیری کرده اند و مشاهده کردندکه این میزان در کریپت ها در کمترین مقدار قرار دارد. علاوه براین ها، سلول های بالغ روی سطح روده بیشتر از این که بوسیله بوتیرات آسیب ببینند، آن را به عنوان ماده غذایی مصروف می کنند و مانع از مواجه شدن سلول های بنیادی با این متابولیت می شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه