تاریخ انتشار: دوشنبه 28 تیر 1395
اعلام موفقیت در بازسازی اندام های حرکتی سربازان بوسیله پنتاگون

  اعلام موفقیت در بازسازی اندام های حرکتی سربازان بوسیله پنتاگون

پنتاگون به تازگی اعلام کرده است که محققین توانسته اند به لطف سلول های بنیادی القایی، اندام های حرکتی قطع شده سربازان آسیب دیده در جنگ عراق و افغانستان را بازسازی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، محققین در تبدیل سلول های اپی تلیالی و بازبرنامه ریزی آن ها به مرحله پریموردیال (ابتدایی) آن ها به نام بلاستما موفق بوده اند. بلاستما توده ای از سلول های تمایز نیافته است که می تواند به بخش های جدیدی از بدن تکوین یابد. در طبیعت، بلاستما را می توان در موجوداتی مانند سمندرها و مارمولک ها مشاهده کرد که جانوارنی هستند که قادر به بازسازی اندام های حرکتی شان بعد از قطع شدن هستند. هدف نهایی این برنامه هنوز بسیار دور از دسترس است، شبیه سازی این قابلیت خارق العاده در انسان است. اما قبل از رسیدن به این هدف نهایی، محققین توانسته اند در فاز دوم مطالعه و تبدیل این توده سلولی به بافت های مولکولی موفق باشند. محققین انستیتو پلی تکنیک ورکستر بودجه ای 570 هزار دلاری را برای انجام این پروژه از وزارت دفاع آمریکا دریافت کرده اند. همان طورکه گفته شد هدف نهایی این مطالعه ریکاوری عملکرد عصبی و عضلانی بافت های آسیب دیده یا قطع شده به منظور کمک به سربازان و افرادی است که اندام های حرکتی شان را از دست داده اند.

این برنامه در 20 آوریل شروع شده است و برآوردها نشان می دهد که طی دوره پنج ساله، بودجه معادل 250 میلیون دلار برای انجام کل پروژه هزینه خواهد شد. همان طور که گفته شد در فاز اول این مطالعه محققین تکنیک ژاپنی(یاماناکا) را مورد استفاده قرار داده اند و سلول های اپی تلیالی بالغ بدست آمده از بیماران را به سلول های ابتدایی تر بازبرنامه ریزی کرده اند. این تکینک که منجر به تولید سلول های بنیادی القایی از خود بیماران می شود خطر رد پیوند را مرتفع می سازد و امکان تولید بیش از 271 نوع سلول انسانی را فراهم می سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه