تاریخ انتشار: شنبه 06 شهریور 1395
حمایت از تجاری سازی محصولات داخلی حوزه سلول های بنیادی

  حمایت از تجاری سازی محصولات داخلی حوزه سلول های بنیادی

دبیرستاد توسعه علوم وفناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: این ستاد از محصولات تولید شده شرکت های دانش بنیان حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی درقالب بسته تجاری سازی حمایت می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکترامیرعلی حمیدیه دربازدید ازمرکزملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران جهاد دانشگاهی افزود: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیان در زمینه انجام تحقیقات گسترده و تأمین سرمایه اولیه جهت طرح های کلان حمایت می کند.
وی بیان کرد: در این ستاد کارگروه های تخصصی با هدف شناسایی فعالیت های مراکز مختلف برمعرفی خدمات قابل ارائه به تمام مراکز تحقیقاتی و مراکز مرتبط با این حوزه تشکیل شده است وکارگروه های ستاد پتانسیل مناسبی در جهت معرفی خدمات این مجموعه دارد. 
حمیدیه، تکنولوژی ویرایش ژنی را یکی از اهداف و اولویت های مهم ستاد دانست و گفت: بانک سلولی با توجه به ظرفیت های موجود می تواند در این حوزه اقدامات موثری انجام دهد. 

*** جمع آوری و بانک سلول های حیوانات در حال انقراض در اولویت است
سید ابولحسن شاهزاده فاضلی رئیس مرکز ملی و ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در مورد تأسیس و راه اندازی زیست بانک ایران درجهاد دانشگاهی افزود: مجموعه بانک های زیستی در تمام دنیا به صورت کتابخانه ژنتیکی ارائه خدمات انجام می دهند.
وی جمع آوری و بانک سلول های حیوانات در حال انقراض را یکی از اولویت های این مرکز معرفی کرد و اظهارکرد: این مجموعه درحال تلاش است در زمینه فوق با هزینه ارزان و با کیفیت بالا به ارگان های نیازمند ارائه خدمت کند.
رییس مرکز ملی و ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بحث نگهداری و شناسنامه دارکردن میکرو ارگانیسم های موجود را از توانایی های این مرکز دانست وگفت: نزدیک به 50 گونه جدید میکروبی در ایران شناسایی شده است که اهمیت زیادی در صنعت زیست فناوری خواهند داشت، همچنین شناسایی ودانش نگهداری دراین مجموعه به شکل استاندارد در انواع مختلف میکروارگانیسم ها انجام می گیرد.
دراین جلسه بازدیدی از مراکز و آزمایشگاه های مختلف این مرکز و انجام انواع تست های STR و بیوشیمی و تشخیص آلودگی ویروسی در آزمایشگاه مولکولی ارائه شد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه