تاریخ انتشار: پنجشنبه 09 دی 1395
پروتئین های TET در نورون زایی اولیه دخالت دارند

  پروتئین های TET در نورون زایی اولیه دخالت دارند

سرنوشت سلول های بنیادی بوسیله مجموعه فرصت هایی ایجاد می شود که به صورت پی در پی در اختیار زاده های حاصل از تکثیر سلول های بنیادی قرار می گیرند تا جایگاه و هدف نهایی شان را در بدن پیدا کنند. این تصمیم تا حدی به کمک پروتئین های TET گرفته می شود که اپی ژنوم را تحت تاثیر قرار می دهند و روی فعالیت ژن ها تاثیر می گذارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در مطالعه ای جدید پروفسور آنجانا رائو نشان داده است که چگونه پروتئین های TET به سلول های بنیادی کمک می کند که تعادل مناسبی بین نورون های در حال تکوین و بافت عصبی برقرار کنند. بویژه، پروتئین های TET برای هدایت سلول های بنیادی به سمت رده های عصبی طی جنین زایی اولیه مهم هستند. پروتئین های TET با مدیفه کردن گروه های متیل چسبیده به سیتوزین عمل می کنند. اگرچه این تغییرات گروه متیل به نوبه خود مهم هستند، برداشتن کامل گروه های متیل از سیتوزین را نیز تسهیل می کنند. در حالی که متیلاسیون و آنزیم ها برای اضافه کردن گروه های متیل به فراوانی مورد مطالعه قرار گرفته است، نیروی پایه ای که به هدایت سلول های بنیادی به سمت رده های مختلف طی تکوین جنینی کمک می کند، کمتر شناخته شده است.

پروفسور رائو و همکارانش در دانشگاه سن دیگو با ایجاد ناک اوت های سه گانه ای که هر سه ژن کد کننده پروتئین های TET را ناک اوت می کنند، مورد مطالعه قرار داده اند و دریافته اند که مدولاسیون دینامیک متیلاسیون برای ایجاد برنامه های بیان ژنی تکوینی در جنین اولیه بسیار حیاتی است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه