تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 24 مرداد 1396
نقش مارکر اپی ژنتیکی RNA کلیدی در سیستم ایمنی

  نقش مارکر اپی ژنتیکی RNA کلیدی در سیستم ایمنی

نقش سلول های سفید خونی به نام سلول های T، پاسخ بدن ما به مواد خارجی را تنظیم می کنند که این امر را اصطلاحا پاسخ ایمنی سازشی می نامند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه Yale دریافته اند که چگونه یک مارکر اپی ژنتیکیRNA در تنظیم سلول های T و پاسخ ایمنی نقش دارند. این یافته آن ها می تواند منجر به ایجاد رویکردهای جدیدی برای درمان بیماری های اتوایمن شود.

در این مطالعه آن ها روی یک مارکر ژنتیکی مهم به نام m6A فوکوس کردند که RNA را مدیفه می کند. قبل از این مطالعه آن ها دریافته اند که m6A روی RNA و سلول های بنیادی اثر می گذارد اما نقش آن ها در بیولوژی شناخته نشده بود. برای بررسی این مطلب، محققین یکی از ژن های تولید کننده m6A را در سلول های T حذف کردند و موش های ناقص برای m6A را با استفاده از مدل های متنوع بیماری های موشی تست کردند. آن ها دریافتند که سلول های T ناقص برای m6A توانایی تمایزی شان به سلول های تخصص یافته ایمنی را از دست می دهند و بنابراین قادر به ایجاد بیماری های اتوایمن نیستند.  هم چنین در این مطالعه آن ها مسیرهای مولکولی را نشان دادند که در تمایز سلول های T دخیل هستند و می توانند اثر عمیقی در مباحث علمی مربوط به سیستم ایمنی داشته باشند. این یافته ها دیدگاه های جدیدی را در مورد نقش مارکر ژنتیکی در تکوین و سلامت انسان بازی می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه