تاریخ انتشار: یکشنبه 08 اردیبهشت 1392
تغییر روش درپیوند سلول های بنیادی نوروبلاستوم

  تغییر روش درپیوند سلول های بنیادی نوروبلاستوم

به نظر می رسد روش های پیوند سلول های بنیادی که به طور معمول در ایالات متحده برای درمان نوروبلاستومای پیشرفته در کودکان مورد استفاده قرار می گیرد نسبت به روش هایی موثری که توسط اروپا و مصر به کار گرفته شده سمی تر است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان و به نقل از medicalnewstoday ؛با توجه به یک مطالعه جدید که در بیست و ششمین نشت سالانه انجمن هماتولوژی میامی ارائه گردید، مطالعات انجام شده بر روی ییوندهای سلولی نشان داده است که این رژیم  سلول های پیوندی که در ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد با سمیت حاد بیشتری برای کبد و کلیه ها همراه است.
این پژوهش و تحقیقات دیگر تصمیمات اخیر گروه آنکولوژی کودکان را برای تغییر دادن رژیم سلول درمانی مبتنی بر busulfan که برای سالها در مصر و اروپا مورد استفاده قرار می گرفته را قوت بخشیده است.
در هر دو روش برای درمان نوربلاستومای با ضریب ریسک بالا ، از شیمی درمانی با دوزهای بالا برای از بین بردن سلول های سرطانی استفاده می شود و به دنبال آن تزریق سلول های بنیادی که قبلا جمع آوری شده است به بیمار، اجازه می دهد تا فرد سریعتر بهبود یابد.
از سال 2007 ، پزشکان درمرکز سرطان Dana-Farber  و دیگر انکولوژیست های متخصص کودکان از ترکیب دوز بالای carboplatin ، etoposide و melphalan برای آماده سازی بیماران برای دریافت پیوند استفاده می کنند. همچنین مراکز اروپایی استفاده از busulfan و melphalan بر پایه روش مبتنی بر پلاتین را ترجیح داده اند.
در نهایت این تحقیقات نشان داد که هردوی این روش ها به طور یکسان منجر به بقای بیمار شده اند اما روش به کاربرده شده در ایالات متحده با سمیت بیشتری برای کلیه و کبد و عفونت های خونی همراه بوده است و این نتایج برای گروه انکولوژی کودکان (COG) جهت تغییر رویکرد اروپایی مفید و تاثیر گذار بوده است.
گفتنی است نوروبلاستوما توموري با منشا سلولهاي عصبي مي باشد كه بطور معمول در غده آدرنال و گانگليونهاي اعصاب سمپاتيك ديده مي شود.
پایان مطلب /
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه