تاریخ انتشار: شنبه 22 اردیبهشت 1397
تکنولوژی سلول های بنیادی به ترمیم غضروف پرینت شده سه بعدی کمک می کند

  تکنولوژی سلول های بنیادی به ترمیم غضروف پرینت شده سه بعدی کمک می کند

تکنولوژی جدیدی در زمینه سلول های بنیادی بوسیله محققین در Swineburne ایجاد شده است که می تواند شمار زیادی سلول بنیادی که برای تولید غضروف و استخوان دلخواه و پرینت شده مورد نیاز هستند، را تامین کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این تکنولوژی جدید BioSphere نام دارد با همکاری بیمارستان وینست ملبورن و به منظور حمایت از تولید Biopen ایجاد شده است. در واقع Biopen یک قلم پرینتر سه بعدی دستی است که با یک جوهر سلول های بنیادی پر می شود و به جراحان اجازه می دهد که استخوان و غضروف آسیب دیده را بوسیله کشیدن مستقیم قلم در حین جراحی روی استخوان و پر کردن نواحی آسیب دیده با سلول های جدید ترمیم کنند. استفاده از تکنولوژی BioSphere به محققین اجازه می دهد که سلول های بنیادی خود بیماران را به سرعت و در مقادیر مناسب تکثیر کرده و آن ها را با موفقیت برای استخوان و غضروف آسیب دیده مورد استفاده قرار دهند.

اساس کار BioShere برای تکثیر سلول ها، استفاده از بیدها یا دانه های پلیمری به جای ظروف کشت معمولی است. این بیدهای پلیمری با افزایش نسبت سطح به حجم موجبات رشد و تکثیر بالای سلول های بنیادی را فراهم می کنند. این دانه ها با نانوذره های حساس به نوری پوشیده شده اند که روی رشد سلول های اثری ندارند تا این که بوسیله نور مادون قرمز فعال شوند. در این زمان نانوذره فعال شده موجب می شود که سلول ها به آرامی از دانه های پلیمری جدا شده و برای ایمپلنت کردن به جایگاه آسیب بیمار با جوهر پرینتر ترکیب شوند.

طراحی Biopen و BioSphere بخشی از برنامه ای 35 میلیون دلاری کمپانی BioMedTech است که در زمینه طب بازسازختی فعالیت می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه