تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 تیر 1397
راهی برای افزایش کارایی تولید خون بالغ در ظروف آزمایشگاهی

  راهی برای افزایش کارایی تولید خون بالغ در ظروف آزمایشگاهی

محققین در انستیتو تحقیقات کودکان استنلی مان در شیکاگو راهی را برای افزایش کارایی تولید خون بالغ در ظروف آزمایشگاهی کشف کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آن ها در ابتدا سلول های پوست انسان را به سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) تبدیل کردند. سپس آن ها این سلول های بنیادی را برای تولید سلول های خونی مانند سلول های ایمنی موسوم به سلول های کشنده ذاتی که بخشی از سیستم ایمنی ذاتی ماهستند و در مبارزه با سرطان و عفونت نقش دارند، مورد القا و تحریک قرار دادند.

در حالی که این محققین اولیه ترین مراحل نحوه تولید سلول های خونی از سلول های بنیادی پرتوان را مطالعه می کردند، مشاهده کرده اند که این سلول های خونی قطعی یا بالغی که در شرایط آزمایشگاهی به صورت مستقل از خون اولیه ایجاد می شوند، شبیه سلول های خونی است که در مراحل اولیه تکوین نین نیز بوجود می آیند. پیش از این مشخص نبود که آیا خون اولیه، پیش ساز خون نهایی است یا این که به طور مجزا از آن تکوین می یابد.

در این مطالعه محققین دریافتند که مسیرهای تکوینی به سمت خون قطعی و اولیه در همان اوایل تکوین از هم جدا می شوند و این ثابت می کند که خون قطعی در شرایط آزمایشگاهی از خون اولیه مشتق نمی شود. این مطالعه نشان داد که با مهار تکوین خون اولیه، می توان مقدار خون قطعی و تعداد انواع سلول های خونی نهایی یا قطعی از جمله سلول های خونی قرمز و سلول های ایمنی مانند ماکروفاژها و سلول های کشنده ذاتی را افزایش داد. محققین امیدوارند که این دستاورد در نهایت منجر به ایجاد درمانی برای کودکان مبتلا به اختلالات خونی شود. توانایی ما در تولید مقادیر زیاد خون از سلول های بنیادی پرتوان انسانی می تواند برای تست داروها، پژوهش های دارویی و مدل سازی بیماری ها و هم چنین ایجاد درمان های جدید برای سرطان و اختلالات خونی استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه