تاریخ انتشار: یکشنبه 25 شهریور 1397
استفاده از نور برای مبارزه با بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD)

  استفاده از نور برای مبارزه با بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD)

فتوفرزیز اکستراکورپورال(ECP) برای درمن بیماری پیوند علیه میزبان مزمن(cGvHD) استفاده می شود که مشکلی است که بعد از پیوند مغز استخوان یا سلول های بنیادی اتفاق می افتد و سلول های اهدایی بافت های فرد گیرنده را مورد هجوم قرار می دهند. این که ECP چگونه عمل می کند مشخص نیست و نیاز به ایجاد دستورالعمل های استاندارد سازی شده برای انجام این فرایند است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشکده پزشکی واندربیلت به سرپرستی جوسلین گاندلمن یک کارآزمایی آینده نگرانه و جامع ECP را به منظور درمان cGvHD در چندین مرکز انجام داده اند. آن ها در گروهی از بیماران که به میزان بسیار زیادی تحت ECP قرار گرفته بودند دریافتند که 3/62 درصد بیماران پاسخ های وسیع ارزیابی شده مطابق با انتظار محققین داشتند و این در حالی بود که در 5/42 درصد پاسخ های داده شده به ECP طبق معیارهای تعریف شده بوسیله انستیتو ملی سلامت بود.

محققین مشاهده کردند که بعد از استفاده از ECP، از نظر تعداد سلول های T تنظیمی(Treg) موجود در خون محیطی هیچ تفاوتی بین پاسخ دهنده ها به ECP در برابر آن هایی که به ECP پاسخ نمی دهند وجود ندارند. سلول های T تنظیمی، سلول های ایمنی هستند که در سرکوب GvHD نقش دارند. ECP با کاهش معنادار دوز استروئید و شدت کلی GvHD و هم چنین با کاهش قابل توجه سطح قرمزی پوست در بیماران همراه است. یافته های این مطالعه که در مجله معتبر به چاپ رسیده است از استفاده از ECP therapy برای GvHD حمایت می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه