تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 مهر 1397
شناسایی سلول های پیش ساز برای استخوان و غضروف انسانی

  شناسایی سلول های پیش ساز برای استخوان و غضروف انسانی

محققین به تازگی و برای اولین بار سلول های بنیادی اسکلتی انسانی را شناسایی کرده اند. این کشف می تواند تکوین استراتژی های درمانی جدیدی را برای بیماری هایی که منجر به تخریب اسکلتی می شوند، ارائه کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سلول های بنیادی بالغ را می توان در بافت های مختلفی از کبد، پوست، مغز استخوان عضلات اسکلتی مشاهده کردند. این سلول ها به صورت خفته هستند تا این که به دلیل بیماری یا آسیب فعال شوند و شروع به خود نوزایی کنند یا تمایز یابند. زمانی که این سلول های بنیادی بالغ فعال شوند، تقسیم می شوند و تولید سلول های جدیدی می کنند که تمایز می یابند و یک یا چند نوع سلول مربوط به یک بافت خاص را ایجاد می کنند.

سلول های بنیادی اسکلتی، سلول های پیش سازی هستند که به سلول های استخوانی، غضروفی و استرومایی تمایز می یابند. اگرچه سلول های بنیادی اسکلتی در مدل های جونده مشاهده شده اند، اما تاکنون آن ها را در انسان شناسایی بود و به همین دلیل علاقه زیادی برای کشف و جداسازی سلول های بنیادی اسکلتی انسانی وجود دارد تا بتوان از آن ها برای درمان اختلالات مخرب اسکلتی مانند آرتریت استفاده کرد.

در این راستا، محققین برای اولین بار، سلول های بنیادی اسکلتی انسانی را در مغز استخوان بالغ و جنینی شناسایی کرده اند. علاوه بر این، سلول های بنیادی اسکلتی با موفقیت از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی نیز تولید شده اند. با توجه به بار پزشکی زیادی که اختلالات اسکلتی مخرب، نئوپلازی، بعد از ترومایی و بعد از جراحی ایجاد می کنند، امید است که شناسایی این سلول های بنیادی اسکلتی انسانی منجر به ایجاد استراتژی های درمانی قوی و امیدوار کننده برای این مشکلات شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه