تاریخ انتشار: یکشنبه 05 اسفند 1397
کشف همکاران اصلی مدیریت ژنوم در تکوین مغز

  کشف همکاران اصلی مدیریت ژنوم در تکوین مغز

محققین در بیمارستان تحقیقات کودکان St.Jude کشف کرده اند که چگونه دو پروتئین برای کنترل صدها ژن که در ساخت مغز در حال تکوین انسان دخیل هستند، با یکدیگر برهمکنش می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دریافته اند که پروتئین های UTX و 53BP1 با یکدیگر برهمکنش می کنند تا برنامه ای را فعال سازند که به موجب آن ژن ها تکوین سلول های بنیادی پرتوان نابالغ به نورون های دارای عملکرد و ساختارهای مغزی را کنترل می کنند.

مشخص شده است که پروتئین UTX یک تنظیم کننده اپی ژنتیکی کروموزوم ها در تکوین مغز است اما تاکنون سایر پروتئین های دخیل در این امر مشخص نشده بود. اپی ژنتیک مدیریت خاموش و روشن شدن ژن ها را به منظور هماهنگ سازی تکوین سلول های ژنریک به سلول های تخصص یافته مانند نورون هماهنگ می سازد. ژنوم هزاران ژن منفرد شبیه داده های ذخیره شده روی دیسک کامپیوتری است اما اپی ژنوم شبیه برنامه کامپیوتری است که کنترل می کند که داده های ذخیره شده چگونه خوانده شوند.

یافته های این مطالعه می تواند کاربردهای بالینی داشته باشد، زیرا ناهنجاری های عملکرد UTX منجر به نواقصی در تکوین مغز مانند سندرم نادر کابوکی و تومور مغزی مدولوبلاستوما می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه