تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 اسفند 1397
تایید تحقیقات با استفاده از سلول های انسانی در جانوران در ژاپن

  تایید تحقیقات با استفاده از سلول های انسانی در جانوران در ژاپن

ژاپن چراغ سبز را به برخی از تحقیقات بحث برانگیز از جمله ایمپلنت کردن سلول های بنیادی انسانی به جانوران و تولید اندام های انسانی در جانوران نشان داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، وزارت آموزش و علوم ژاپن در جمعه ای که گذشت(اول مارچ)، دستورالعمل هایی را برای محققین که در زمینه تولید اندام های انسانی در جانوران کار می کنند ارائه کرد. این فرایند شامل ایمپلنت کردن سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی(iPSCs) به جنین های جانورانی مانند خوک است. این سلول های بنیادی می توانند به بلوک های ساختاری هر بخشی از بدن جنین که نیاز است تبدیل شوند. ایده موجود در این زمینه این است که سلول های iPS در درون جنین های جانوری به اندام های انسانی قابل پیوند تبدیل می شوند. پیش از این دولت ژاپن از محققین خواسته بود که بعد از 14 روز به زندگی جنین های جانوری که با سلول های انسانی ایمپلنت شده بودند خاتمه دهند و علت این امر را نگرانی های اخلاقی (تولید موجود بالغ کایمرای انسان و حیوان) در این زمینه اعلام کرده بودند. قوانین قدیمی به محققین اجازه نمی داد که جنین تولید شده را به رحم جانور منتقل کنند و منتظر تکوین آن باشند. اما در قانونی جدید، وزارت آموزش و علوم ژاپن این محدودیت ها را برداشته است و اعلام کرده است که از نظر تکنیکی و فنی احتمال تولید موجود جدیدی که مخلوطی از انسان و جانور باشد در تحقیقات وجود ندارد. این امر اجازه می دهد که برای مثال محققین جنین های جانوری با پانکراس انسانی تولید کرده  و آن را به رحم خوک منتقل کنند و تئوری موجود این است که بچه خوکی با پانکراس انسانی بدنیا می آید که در آینده می توان از پانکراس آن برای پیوند به انسان استفاده کرد.

در حال حاضر کمبود اندام های انسانی اهدایی موجب شده است که محققین در سراسر دنیا در یک مسابقه سعی داشته باشند جنین های انسان-حیوان را تولید کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه