تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398
چه چیزی موجب عود مجدد سرطان بعد از ایمنی درمانی می شود؟

  چه چیزی موجب عود مجدد سرطان بعد از ایمنی درمانی می شود؟

کمک گرفتن از سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان طی تاکتیکی به نام ایمنی درمانی به طور قابل توجهی نتایج درمانی بیماران را بهبود بخشیده است. اما مشکلی که در مورد ایمنی درمانی مانند سایر درمان های سرطانی وجود دارد، عود مجدد بیماری است. در بسیاری از موارد تومورها مجددا عود می کنند و پزشکان دلیل این امر را نمی دانند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در آزمایشگاه Elaine Fuchs سلول های توموری که مسئول عدم موفقیت درمان هستند را شناسایی کرده اند و دیدگاه های جدیدی را در مورد نحوه عملکرد آن ها ارائه داده اند. ایمنی درمانی یک پیشرفت مهیج در زمینه درمان سرطان محسوب می شود و پاسخ اولیه بیمار به این درمان به طور غیر قابل باوری قوی است. اما نرخ عود مجدد بیماری نیز نا امید کننده است. در مطالعه اخیر، میائو و همکارانش موشی با نوعی از سرطان کارسینومای سلول های سنگفرشی تولید کردند که به خوبی به ایمنی درمانی پاسخ می دهد. با استفاده از این مدل، محققین مجموعه ای از سلول های سرطانی موسوم به "سلول های بنیادی شروع کننده توموری" را شناسایی کردند که با تولید مولکولی به نام CD80 در برابر درمان زنده می مانند. این مولکول که مارکر سطحی محسوب می شود، موجب کاهش تاثیر سلول های ایمنی برای ریشه کن کردن سرطان می شود.

"سلول های بنیادی شروع کننده تومور" کمتر از دو درصد توده توموری را تشکیل می دهند اما آن ها بسیار سمج و جان سخت هستند. در واقع این سلول های توموری به نوعی سیستم ایمنی را دور می زنند و در آینده موجب رشد تومور جدیدی می شوند. در بخش دیگر این مطالعه محققین سوئیچ مولکولی را شناسایی کردند که موجب می شود سلول ها برای اولین بار CD80 را بسازند. این سوئیچ مولکولی TGFβ‌است که بلوک کردن آن با استفاده از مهار کننده ها در ترکیب با ایمنی درمانی های متداول می تواند بر مقاومت درمانی سرطان مقاومت کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه