تاریخ انتشار: شنبه 14 اردیبهشت 1398
تقویت سلول های بنیادی عضلانی یا درمان دیستروفی عضلانی و پیری عضلانی

  تقویت سلول های بنیادی عضلانی یا درمان دیستروفی عضلانی و پیری عضلانی

درون عضلات ما سلول های بنیادی وجود دارند که به صورت موتورهای نامرئی منجر به رشد و ترمیم بافت عضلانی می شوند. درک سیگنال هایی که این سلول های بنیادی عضلانی را وادار به عملکرد می کنند می تواند منجر به ایجاد راه های جدیدی برای پیشبرد رشد عضلانی شوند. با این حال، این مکانیسم ها به خوبی شناخته نشده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین سانفورد بورنهام یک مسیر پیام رسانی مولکولی را شناسایی کرده اند که شامل پروتئین های Stat3 و Fam3a است که تنظیم می کنند که یک سلول های بنیادی عضلانی خو نوزایی کند یا وارد روند تمایز شود. شناسایی این مسیر می تواند منجر به ایجاد درمان هایی برای دیستروفی عضلانی یا کاهش توده عضلانی ناشی از پیری شود. به نظر می رسد که این پروتئین ها می توانند اهداف دارویی باشند که سلول های بنیادی عضلانی را به سمتی ببرن که تصمیم درستی را بگیرد و ترمیم عضلانی را تحریک کند و منجر به بازسازی بافت عضلانی شده و یا عملکرد بافت را در مشکلات مزمنی مانند دیستروفی عضلانی و پیری حفظ کند.

در این مطالعه محققین از مدل های موشی استفاده کردند و نشان دادند که Stat3 تنفس میتوکندریایی را افزایش می دهد. به دلیل این که Stat3 فرایندهای سلولی زیادی را تنظیم می کند، محققین به دنبال پروتئین دیگری گشتند که بوسیله Stat3 تنظیم می شود و ممکن است به عنوان هدف اختصاصی تری عمل کند. آن پروتئین Fam3a را شناسایی کردند و نشان دادند که این پروتئین برای تمایز سلول های بنیادی عضلانی و رشد عضلات ضروری است. این پروتئین طی ترمیم عضلانی نیز بوسیله سلول های عضلانی تولید می شود و تیمار با این پروتئین می تواند تنفس میتوکندریایی و تمایز سلول های بنیادی که فاقد Stat3 هستند را احیا کند که این نشان دهنده نقش حیاتی Fam3a در تعیین سرنوشت سلول های بنیادی عضلانی است. با توجه به آن چه گفته شد به نظر می رسد که Fam3a یک هدف درمانی مناسب برای ایجاد دارو یا درمان هایی باشد که هدف آن ها درمان دیستروفی عضلانی یا تحلیل رفتن عضلانی ناشی از پیری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه