تاریخ انتشار: شنبه 01 تیر 1398
ارتباط با یک سندرم جدیدا شناخته شده با سایر بیماری ها

  ارتباط با یک سندرم جدیدا شناخته شده با سایر بیماری ها

نوع جدیدی از اختلالات مادرزادی که ناشی از گروهی از موتاسیون ها در یک ژن مربوط به بیماری های مغزی است بوسیله محققین شناسایی شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این اختلال موسوم به CHEDDA مجموعه ای از هیپوتونی مادرزادی، صرع، تاخیر تکوینی، ناهنجاری های انگشت است که بوسیله ناتوانی های ذهنی، تون عضلانی کاهش یافته و ناهنجاری های چهره ای مشخص می شود.این اختلال به نقص در ATN1 مربوط است که یک ژن دخیل در یک مشکل مخرب عصبی موسوم به آتروفی دنتاتروبرال-پالیدولوسیان(DRPLA) است. با این حال، موتاسیون های بیماری زای مسئول هر کدام از این بیماری ها در نواحی مختلفی از ژن اتفاق می افتند و علایم بالینی مربوط به CHEDDA و DRPLA به طور بارزی متفاوت است.

برای درک منشا این اختلال جدید، پزشکان و محققین به آنالیز موتاسیون های بیماران در سطح مولکولی کردند. اگرچه کودکان مبتلا به CHEDDA نقص ژنتیکی دقیقا مشابهی نداشتند، اما مشاهده شد که همه موتاسیون ها یک رشته یکسان پروتئینی که بوسیله ATN1 کد می شود را تخریب می کنند. به عقیده محققین درک دقیق از CHEDDA اولین گام در فرایند طولانی یافتن درمان های جدید برای کودکان مبتلا به این بیماری محسوب می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه