تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399
نیاسین ممکن است به سیستم ایمنی در مقابله با تومورهای مغزی کشنده کمک کند

  نیاسین ممکن است به سیستم ایمنی در مقابله با تومورهای مغزی کشنده کمک کند

پژوهشی در دانشگاه کالگری نشان می دهند که نیاسین که آن را به طور معمول ویتامین B3 می نامند، می تواند در ترکیب با شیمی درمان به سلول های ایمنی برای مقابله با گلیوبلاستومای مغزی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، گلیوبلاستوما، تهاجمی ترین نوع سرطان های مغزی است و حتی با استفاده از شیمی درمانی و پرتو درمانی نیز بیماران طول عمری به طور متوسط 14 تا 16 ماه را تجربه می کنند. یکی از دلایل کشنده بودن این بیماری را اثر آن روی سیستم ایمنی و سرکوب عملکرد این سیستم می دانند.

در این مطالعه محققین 1040 ترکیب را غربالگری کردند و دریافتند که نیاسین دارای ویژگی هایی برای فعال سازی سلول های ایمنی بویژه سلول های میلوئیدی و هم چنین مهار سلول های بنیادی توموری است. استفاده از ترکیب نیاسین و داروی شیمی درمانی تموزولومید برای مدل موشی گلیوبلاستوما طول عمر این جانوران را از 40 روز به 150 روز افزایش داده است و به نوعی موجب آهسته شدن روند بیماری گردیده است.

محققین دریافته اند که استفاده از نیاسین به تنهایی تا حدی بقای موش گلیوبلاستومایی را افزایش داد، اما ترکیب نیاسین و  و داروی شیمی درمانی تموزولومید به میزان قابل توجه تری بقای موجود را افزایش داد که این را از طریق تحریک سلول های عصبی برای مقابله با سرطان انجام می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه