تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 خرداد 1399
DRD1 یک هدف جدید برای مقابله علیه کاهش عصب زایی ناشی از پیری

  DRD1 یک هدف جدید برای مقابله علیه کاهش عصب زایی ناشی از پیری

گیرنده های دوپامین در تنظیم احساسات، فعالیت حرکتی، یادگیری و حافظه دخیل هستند و گیرنده دوپامین D1 یا DRD1 به میزان قابل توجهی در نواحی نورون زا بیان می شود. شواهد نشان دهنده نقش فعالیت مداوم DRD1 در تکوین مغز جنینی است، هر چند اهمیت فیزیولوژیک فعالیت DRD1 نامشخص است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal،  دکتر جنگ پی و همکارانش در دانشگاه آکادمی علوم چین در شانگاهی در گزارشی جدید از ارتباط بین بیان دائمی DRD1، تکثیر و بنیادینگی سلول های بنیادی عصبی انسانی و تشکیل ارگانوئیدهای مغزی انسانی پرده برداشته اند. در این مطالعه جدید آن ها نقش کلیدی فعالیت دائمی DRD1 در تنظیم عصب زایی در حین تکوین مغز را نشان داده اند و پیشنهاد کرده اند که این پروتئین می تواند یک هدف جدید برای مقابله با از دست رفتن فعالیت سلول های بنیادی عصبی در حین افزایش سن و بیماری های مخرب عصبی باشد.

در واقع این مطالعه شواهدی را ارائه کرده است که فعالیت مداوم DRD1 در سلول های بنیادی عصبی اجازه عصب زایی مداوم را می دهد و تکوین قشر مغز در ارگانوئیدهای مغزی انسانی را کنترل می کند. هم چنین این مطالعه مهار فعالیت DRD1 را به عنوان یک ابزار بالقوه برای تقویت خزانه سلول های بنیادی عصبی و در نتیجه ممانعت از زوال عقل در حین پیری پیشنهاد کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه