تاریخ انتشار: شنبه 24 خرداد 1399
سیستم کشت سلول قوی برای تحقیقات موثرتر در زمینه سرطان

  سیستم کشت سلول قوی برای تحقیقات موثرتر در زمینه سرطان

محققین ژاپنی سلول های سرطانی مشتق از بافت مثانه سگ را شبیه سازی کرده اند و بدین ترتیب استفاده از محصولات گران قیمت مبتنی بر سلول های بنیادی را به حداقل رسانده اند. این سلول های توموری به اصطلاح سنتز شده به محققین اجازه شناسایی سرطان و بهینه سازی درمان را می دهد، بدون این که بیمار در فرایندهای آزمون و خطای شیمی درمانی قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، ارگانوئیدها درون نیچ هایی در قالب فضاهای سه بعدی مانند بیوپرینت های سه بعدی تولید می شوند و در یک محیط با ثبات از فرایندهای شیمیایی و زیستی، بافت های زنده بدن را به منظور تحقیق و یا انجام رویکردهای پزشکی شبیه سازی می کنند. در حال حاضر، بیوپرینت های سه بعدی مناسب برای بالینی به دلیل سادگی ساختار بافت ها و اندام های تولید با محدودیت مواجه است.

در پژوهشی جدید در ژاپن، پروفسور تاتسویا یوسویی و همکارانش در دانشگاه کشاورزی و فناوری ژاپن نوعی ارگانوئید را بدون استفاده از مکمل های تحریک کننده سلولی و ماتری ژل(یک محصول گران قیمت مشتق از سلول های بنیادی بدست آمده از جوندگان مهندسی ژنتیک شده) تولید کرده اند. برای مطالعه این رویکرد جدید کشت سلول،  محققین روی سرطان مثانه در سگ ها فوکوس کردند(سرطانی که به ندرت در انسان رخ می دهد). سلول های سرطانی از ادرار سگ جمع آوری شد و طی یک فرایند که شرایط بدنی را برای آن ها شبیه سازی می کرد تکثیر شدند تا از آن ها برای تولید ارگانوئید استفاده شود. این ارگانوئیدها حاصل کشت سلول های سرطانی درون یک محیط کشت غنی از پرتئین و در یک ریز محیط بیوپرینت شده سه بعدی بود. با موفقیت در تولید این ارگانوئیدهای سرطانی مشتق از سلول های سرطانی سگ، یوسویی و همکارانش پاسخ این ارگانوئید سرطانی را به سه داروی ضد سرطانی و هم چنین چندین آنتی بادی مورد ارزیابی قرار خواهند داد. آن ها موفقیت در تولید این ارگانوئیدها را گامی بزرگ در تشخیص سرطان مثانه و ایجاد درمان های جدید برای انسان و حیوان می دانند.

این روش کشت جدید مدت زمان کشت را کاهش می دهد، دست ورزی با ارگانوئیدها را راحت می کند و موجب کاهش هزینه استفاده از مکمل ها و فاکتورهای رشد گران قیمت می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه