تاریخ انتشار: یکشنبه 25 خرداد 1399
ورزش ویژگی های جوانی سلول های بنیادی عضلانی را در موش های پیر احیا می کند

  ورزش ویژگی های جوانی سلول های بنیادی عضلانی را در موش های پیر احیا می کند

استفاده از چرخ های دواری که موش ها روی آن می دوند می تواند قابلیت ترمیم عضله را در موش های پیر تقویت کند و به نظر می رسد این امر به دلیل جوان سازی مجدد سلول های بنیادی عضلانی جانور باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در پژوهشی روی موش ها و با هدف احیای نیروی جوانی، محققین دانشگاه استنفورد به بررسی اثر ورزش روی موش ها پرداختند و مشاهده کردند که ورزش (دویدن روی چرخ) در موش های پیر موجب احیای جوانی در سلول های بنیادی عضلانی جانور شود. این اثر در جانوران پیر بسیار قابل توجه بود. به عقیده دکتر روندو سرپرست این تیم تحقیقاتی، تمرین و ورزش منظم موجب احیای جوانی و ترمیم بافت می شود. سلول های بنیادی عضلانی جانور پیری رفتاری شبیه سلول های بنیادی عضلانی جانور جوان از خود نشان می دهد. در این موش ها هم توان بدنی و هم توانایی جانور در بازسازی آسیب های عضلانی در مقایسه با موش هایی که مورد تیمار ورزشی قرار نگرفته بودند به میزان قابل ملاحظه ای بالاتر بود.

در این مطالعه، محققین یک مسیر مولکولی را شناسایی کرده اند که در برگرداندن ساعت سلول ها به عقب نقش دارند. داروهایی که بتوانند این مسیر را دستکاری کنند می توانند جایگزین های موثری برای ورزش باشند. امید می رود که یافته های این مطالعه، اساسی برای ایجاد راهکارهای درمانی یا بازدارنده برای پیری باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه