تاریخ انتشار: شنبه 04 مرداد 1399
اهدافی جدید برای تومورهای مغزی کشنده کودکان

  اهدافی جدید برای تومورهای مغزی کشنده کودکان

بعد از کشف این که چگونه ژنی خاص می تواند موجب تقویت تومورهای مغزی کودکان شود، محققین دانشگاه مانیتوبا با موفقیت این سرطان را در مدل های موشی کاهش داده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پژوهشگران دانشگاه مانیتوبا دریافته اند که ژن OTX2 شبیه یک سوئیچ کنترل برای شکلی بی نهایت تهاجمی از تومورهای مغزی کودکان به نام مدولوبلاستومای گروه سه عمل می کند. با این حال، آن ها کشف کردند که این سوئیچ کنترل عملکرد درستی ندارد و سلول های بنیادی سرطانی را در یک حالت بنیادینگی همیشگی نگه می دارد.

ژن OTX2 را مسئول تقویت تومورهای مغزی و به نوعی بدخیمی این تومورهای مغزی کودکان می دانند و همین امر موجب صعب العلاج شدن این تومورها می شود. تومورهای مغزی کودکان، یکی از کشنده ترین سرطان ها است و یافتن راهی برای هدف قرار دادن و ریشه کن کردن سلول های بنیادی سرطانی می تواند راهکاری برای مقابله با این سرطان ها باشد.

در بخشی از این مطالعه محققین از یک دارو که نام آن ذکر نشده است استفاده کردند و موجب کاهش بیان OTX2 شدند و همین امر رشد تومورهای مغزی را در موش ها کاهش داد و بقای آن ها را 30 تا 40 درصد افزایش داد.  استفاده از این داروها در رده های سلولی انسانی در آزمایشگاه نیز با خاموش کردن OTX2 موجب کاهش رشد آن ها شد.

درک هر چه بیشتر از نحوه کنترل رشد مدولوبلاستوما بوسیله OTX2 می تواند فرصت های تازه ای را برای هدف قرار دادن مدولوبلاستوما فراهم آورد و موجب مهار پیشرفت و پراکنش این سرطان شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه