تاریخ انتشار: شنبه 26 مهر 1399
مدل سازی انتشار ویروس SARS-CoV-2 در دما و رطوبت های مختلف

  مدل سازی انتشار ویروس SARS-CoV-2 در دما و رطوبت های مختلف

زمستان در راه است و می توان گفت با موج دوم COVID-19 در سراسر دنیا همراه است. به این امر اضافه شدن فصل آنفلوانزا را نیز اضافه کنید که در آن افراد برای جلوگیری از سرما تمایل به بستن پنجره ها دارند و همین عدم تبادل هوار می تواند چالش های جدیدی را برای سلامتی در ماه های پیش رو ایجاد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در نقاط مختلف دنیا امیدوارند که با تغییر فصل و افزایش دانش در مورد نحوه انتشار ویروس کرونای جدید(SARS-CoV-2) بتوانند راه های بهتر و بیشتری را برای مقابله با کرونا پیدا کنند و مطالعات جدید آن ها سعی در بررسی راز موفقیت ویروس کرونا دارد: قابل انتقال بودن و مسری بودن از میزبانی به میزبان دیگر و انعطاف پذیری آن برای تغییر در شرایط محیطی مختلف. در واقع با محققین بسیاری امیدوار بودند که ویروس کرونا در تابستان ناپدید شود و نه تنها این امر اتفاق نیافتاد بلکه روز به روز در سراسر دنیا در حال افزایش است.

در همین راستا دکتر ژائو و همکارانش در سانتاباربارا برای درک نحوه زنده ماندن ویروس کرونا در شرایطی که ویروس آنفلوانزا از بین می رود سعی در مدل سازی شرایط محیطی داشته اند و محیط هایی با دماها و رطوبت های مختلفی از شرایط گرم و خشک تا سرد و مرطوب را بررسی کرده اند. نتایج آن ها مقداری مایوس کننده بوده است زیرا قطرات تنفسی که آن ها را عامل انتقال می دانند از دستورالعمل های حفظ فاصله اجتماعی تبعیت نمی کنند.

آن ها دریافتند که در بیشتر شرایط، قطرات تنفسی مسافتی بیشتر از فاصله اجتماعی توصیه شده توسط CDC یعنی 6 فوت را طی می کنند. آن ها نشان دادند که این قطرات در محیط های خنک تر و مرطوب تر تا 6 متر(19/7 فوت) را قبل از افتادن به زمین طی می کنند. این مطالعه نشان نداده است که در هوای سرد و در فصل سرد نه تنها قطرات حاوی ویروس فواصل بیشتری را می پیمایند، پایدارتر نیز هستند.

در تابستان ، انتقال آئروسل ممکن است در مقایسه با تماس با قطرات قابل توجه تر باشد ، در حالی که در زمستان ، ممکن است تماس با قطرات خطرناک تر باشد. این بدان معناست که بسته به محیط محلی ، افراد ممکن است لازم باشند اقدامات تطبیقی مختلفی را برای جلوگیری از انتقال این بیماری انجام دهند. این می تواند به معنای فاصله اجتماعی بیشتر در هوای خنک و مرطوب و یا ماسک های بهتر و فیلترهای هوا در هوای گرم و خشک باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه