تاریخ انتشار: شنبه 06 مهر 1392
موفقیت تکنیک های کمک به باروری در حال افزایش است
جنین شناس دانشگاه علوم پزشکی مشهد

  موفقیت تکنیک های کمک به باروری در حال افزایش است

دکتر بهمن جلالی گفت: توکسن های محیطی تاثیر گذار در ناباروری و درمان آن حدود 40 سال است که از طریق ART انجام می شود و موفقیت تکنیک های کمک به باروری در ابتدا از 5 و 10 درصد آغاز شد و الان به طور میانگین این موفقیت حدود 30 تا 40 درصد بوده و در حال افزایش است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان دکتر بهمن جلالی جنین شناس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: شیوع ناباروری 10 تا 15 درصد گزارش شده است اما هنوز این آمار دقیق نیست و در مواردی تا 20 درصد هم افزایش یافته است. از این رو عمده فعالیت جنین شناسان درمان ناباروری زوج هایی است که به هر دلیل نابارور تشخیص داده می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه افزایش سن ازدواج و بالا رفتن سن خانم ها برای بچه دار شدن از عوامل مهم ناباروری به شمار می رود، خاطر نشان کرد: جنین شناسان و متخصصان ناباروری با به کار بردن روش های درمانی و و کنترل کیفی آنها می توانند میزان درمان ناباروری را افزایش دهند و یا به زبان ساده تر این متخصصان باید تکنیک های درمان ناباروری را دقیق تر انجام دهند.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: اگرانتخاب اسپرم و تخمک مناسب با دقت انجام شود، طبیعتا جنینی که به وجود می آید با کیفیت تر خواهد بود و همین جنین با کیفیت اگر به شکل علمی و دقیق و با حوصله بیشتری انتقال داده شود شانس جایگزینی بیشتری خواهد داشت.
 
جلالی با تاکید بر اینکه نه تنها روش های مختلفی برای انتخاب اسپرم و تخمک مناسب وجود دارد بلکه دستگاه ها و امکانات بسیاری برای افزایش شانس حاملگی ابداع شده است، ادامه داد: خوشبختانه مراکز درمان ناباروری در همه شهر ها وجود دارد و لزومی ندارد که زوج های نابارور برای درمان به سایر شهر ها ارجاع داده شوند فقط ممکن است تعداد مراکز و دستگاه ها در شهرهای مختلف متفاوت باشد.
 
او در خصوص اینکه مسائل ژنتیکی بسیاری در دیسمورفی های جنینی دخیل هستند که اجتناب ناپذیر است، گفت: دیسمورفی ها در نتیجه تقسیم نامساوی کروموزوم ها به وجود می آید و از این رو جنین سالم به وجود نیامده و خود به خود سقط می شود که امکان ایجاد دیسمورفی در جنین هایی که به روش طبیعی یا آزمایشگاهی به وجود می آیند، یکسان است. 
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه