تاریخ انتشار: یکشنبه 02 شهریور 1393
عصب محیطی مهندسی  شده را می توان با استفاده از کشت دینامیک  یک هیدروژل کلاژنی حساس به دما بهبود بخشید

  عصب محیطی مهندسی شده را می توان با استفاده از کشت دینامیک یک هیدروژل کلاژنی حساس به دما بهبود بخشید

تکنولوژی های مهندسی بافت، استراتژی های درمانی جدیدی را برای ترمیم آسیب اعصاب محیطی ارائه می دهند اما از دست رفتن سلول در فاصله زمانی کشت و چسبندگی به داربست امری اجتناب ناپذیر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، در مطالعه ای که در Neural Regeneration Research گزارش شده است، یک هیدروژل کلاژنی حساس به دما زمانی که زیر 10 درجه سانتی گراد نگهداری شود به صورت مایع باقی می ماند و زمانی که این دما  در انکوباتور برای 30 دقیقه به 37 درجه می رسد به صورت ژل در می آید و به عنوان یک ماتریکس خارج سلولی استفاده می شود و با سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان ترکیب می شود تا ترکیبات اعصاب محیطی مهندسی بافت شده  را در in vitro هدایت کنند.

نتایج آنالیز DNA و میکروسکوپ الکترونی نشان داد که ترکیبات مهندسی بافت شده با هیدروژل کلاژنی حساس به دما در کشت دینامیک می تواند تعداد سلول های کشت داده شده بیشتری را نگه دارد زیرا مانع از دست رفتن چسبندگی سلولی در مراحل اولیه شده است. علاوه بر این سلول های کشت داده شده به خوبی در سرتاسر مواد پراکنده می شوند که برای ایجاد اعصاب محیطی مهندسی بافت شده به صورت هدفمند بسیار ضروری است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر می توان به مقاله زیر مراجعه کرد:

 " Dynamic culture of a thermosensitive collagen hydrogel as an extracellular matrix improves the construction of tissue-engineered peripheral nerve,"  

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه