تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 شهریور 1393
شناسایی آنزیم کنترل کننده متاستاز سرطان سینه

  شناسایی آنزیم کنترل کننده متاستاز سرطان سینه

محققین در دانشگاه کالیفرنیا آنزیمی را شناسایی کرده اند که پراکنده شدن سرطان سینه را کنترل می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، این مطالعه محققین را امیدوار کرده است که بتوانند دلیل اصلی کشنده بودن این نوع سرطان را دریابند. طبق آمار در سال گذشته بیش از 40000 زن در آمریکا بر اثر این نوع سرطان در گذشته اند. پیام اصلی این مطالعه این است که ما مسیری را یافته ایم که به وسیله یک آنزیم کنترل می شود و می تواند برای هدف قرار دادن متاستاز سینه مورد استفاده قرار گیرد.

این آنزیم به نام UBC13 در سلول های سرطان سینه به میزان دو تا سه برابر سلول های معمولی یافت می شود. اگرچه نقش این آنزیم در تنظیم رشد طبیعی سلول و عملکرد سالم سیستم ایمنی به خوبی شناخته شده است اما این اولین مطالعه ای است که از ارتباط این آنزیم با متاستاز سرطان سینه گزارش می دهد. به طور ویژه، این پژوهشگران دریافته اند که این آنزیم توانایی سلول های سرطانی برای انتقال پیام هایی را تنظیم می کند که رشد سلولی و بقا را با تنظیم فعالیت پروتئین p38 تحریک می کنند، زمانی که این پروتئین ناک دان می شود متاستاز را مهار می کند. به عنوان نکته بالینی، محققین می گویند پیش از این ترکیبی که فعالیتp38 را مهار می کند برای درمان آرتریت روماتوئید تست شده است.

در این مطالعه محققین از لاین های سلولی سرطان سینه استفاده کردند و از یک لنتی ویروس برای خاموش کردن بیان UBC13 و پروتئینp38 استفاده کردند. سپس این سلول های سرطانی تغییریافته به بافت پستان موش تزریق شدند. اگرچه تومورهای اولیه در این موش ها رشد می کنند اما این سرطان ها پراکنده نمی شوند. تومورهای اولیه به طور طبیعی کشنده نیستند بلکه خطر واقعی متاستاز آن ها از طریق عروق خونی است که به دلیل تهاجمی بودن آن ها موجب گسترش شدید سرطان می شود. این مطالعه نشان می دهد که ممکن است ما بتوانیم این سلول ها را بلوک کنیم و موجب نجات جان افراد مبتلا شویم.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه