تاریخ انتشار: دوشنبه 24 شهریور 1393
روش های ویرایش ژنومی جدید مدل های بیماری بهتری از iPSCهای مشتق از بیماران تولید می کنند

  روش های ویرایش ژنومی جدید مدل های بیماری بهتری از iPSCهای مشتق از بیماران تولید می کنند

با استفاده از ابزارهای ویرایش ژن می توان از سلول های بنیادی پرتوان القا شده مدل های شبیه تری را برای بیماری های خاص فرد تولید نمود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، سلول های بنیادی پرتوان القاشده که از بازبرنامه ریزی سلول های بالغ بوجود می آیند برای مدل سازی بیماری های انسانی و کشف داروهای جدید و درمان های برمبنای سلول های بنیادی بسیار ارزشمند هستند. از طرفی دیگر، به دلیل انحرافات ژنتیکی این iPSCها ممکن است از سلول های فرد بیمار متفاوت باشند. در این مطالعه محققین ابزار ویرایش ژنومی جدیدی را طراحی و به کار برده اند که می تواند این مشکل را برطرف سازد.

در مطالعه ای تحت عنوان “Genomic editing tools to model human diseases with isogenic pluripotent stem cell” محققین مروری کامل روی تکوین iPSCهای خاص بیماران برای مدل سازی بیماری داشته اند. این پژوهشگران بسیاری از فاکتورهایی را که برای تولید iPSCها و به منظور مدل سازی بیماری باید در نظر گرفته شوند را توصیف کرده اند. این مطالعه محدودیت های و مزیت های سه ابزار ویرایش ژنوم به نام های ZFNs، TALENs، CRISPR را توصیف کرده اند. در این مطالعه محققین در صد هستند از این روش ها برای ایجاد سلول های iPS بهتر به منظور غربالگری های دارویی و مدل سازی بیماری استفاده کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه