(آرشیو ماه بهمن 1394)

کلون کردن اولین سلول های بنیادی جنینی از پوست انسان
محققین برای اولین بار با استفاده از تکنیک های کلونینگ، سلول های پوست انسانی را به سلول های بنیادی با توان تمایزی بالا(پرتوان) تبدیل کرده اند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 12:29
ترکیب رادیو درمانی و سلول درمانی برای درمان سرطان
تیمی بین المللی از محققین در دانشگاه گرانادا ثابت کرده اند که سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند به عنوان عامل تشدید کننده اثرات سیستمیک و موضعی رادیودرمانی مورد استفاده قرار گیرند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 12:00
بیومارکری جدید برای ارزیابی سلول های بنیادی تولید شده
محققین دانشگاه UCL راهی را برای ارزیابی زیستایی سلول های بنیادی پرتوان القایی یافته اند. این مطالعه که در Nature Communication به چاپ رسیده است روش جدیدی را در زمینه غربالگری های سریع در زمینه سلول های بنیادی ارائه می دهد.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 12:00
استفاده از درمان های بر مبنای اولتراسوند برای احیای سلول های بنیادی قلبی
پروژه ای تحقیقاتی در دانشگاه مادرید نشان می دهد که زمانی که سلول های بنیادی قلبی متحمل تیمار با پالس های با شدت کم اولتراسوند شوند، این سلول های می توانند مدیفیکاسیون های پیوسته، بازآرایی بافت و بازسازی بافت قلبی آسیب دیده بعد از حمله قلبی را انجام دهند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 11:45
بیومارکری که می تواند پیش بینی کند کدام یک از بیماران مبتلا به سرطان کولون مرحلهII می توانند از مزایای شیمی درمانی استفاده کنند
تیمی از محققین در دانشگاه کلمبیا موفق شده اند بیومارکری را شناسایی کنند که پیش بینی می کند کدام یک از بیماران مبتلا به سرطان کولون مرحلهII می توانند بعد از عمل جراحی از مزایای شیمی درمانی سود ببرند تا از عود مجدد بیماری شان جلوگیری شود.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 10:30
مدل جدید سلول های بنیادی ابزاری ارزشمند برای مطالعه سندرم اندرسون
بازبرنامه ریزی موفقیت آمیز سلول های عضلانی مشتق از بیوپسی بیماران مبتلا به سندرم اندرسون، منجر به تشکیل سلول های بنیادی پرتوان القایی شده است که می توانند مدل مناسبی برای درک این اختلال نادر و کشف درمان های جدید باشند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 10:15
شناسایی منشا سرطان مثانه تهاجمی
پروفسور فیلیپ بیچی که یک بیوشیمیست و زیست شناس تکوینی است می گوید وی و همکارانش موفق به شناسایی یک مرحله بینابینی در طی پیشرفت سرطان شده اند که طی آن، سلول بنیادی سرطانی منفرد و اخلافش می توانند به طور سریع جایگزین تمام پوشش مثانه شوند.
دوشنبه، 26 بهمن 1394 - 10:00
برپایی اولین سمپوزیوم ملی «ژنتیک و سلول‌های بنیادی»
اسفندماه امسال صورت می‌گیرد
اولین سمپوزیوم ملی یک روزه «ژنتیک و سلول‌های بنیادی» از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشگاه شهید بهشتی ششم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 13:52
شناسایی پروتئینی که نقش کلیدی را در رشد و بقای سلول های بنیادی سرطان مغز ایفا می کند
تیمی از پزشکان و محققین در دانشگاه آلاباما پروتئین کینازی را کشف کرده اند که آن را MLK4 نامیده اند و به نظر می رسد نقش مهمی در بقای سلول های بنیادی سرطانی مشتق از مغز بیماران در مدل های جانوری پیش درمانگاهی ایفا می کند. این یافته ها پیشنها می کند که MLK4 می تواند هدف بالقوه ای برای درمان سرطان باشد.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 13:00
تبدیل سلول های سرطان سر و گردن به سلول های بنیادی سرطانی مقاوم به درمان به وضعیت HPV‌ بستگی دارد
سرطان های سر و گردنی که برای ویروس پاپیلومای هرپس(HPV) مثبت هستند در مقایسه با سلول های منفی برای این ویروس، پاسخ مناسب تری را به پرتودرمانی می دهند اما دلیل این امر مشخص نیست.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 12:45
تشکیل تیمی رویایی از محققین برای درمان سرطان مغز با استفاده از سلول های بنیادی
تیمی رویایی از بهترین محققین کانادایی دور هم جمع شده اند تا بتوانند با استفاده از پتانسیل سلول های بنیادی، راهی را برای مبارزه با سرطان مغزی بسیار تهاجمی در کودکان و بالغین بیابند.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 12:30
جداسازی سلول های مسئول گرافت های پوستی سالم می تواند درمان سوختگی را بهبود ببخشد
محققین توانسته اند مارکر جدیدی را کشف کنند که می توانند به کمک آن به طور انتخابی سلول های بنیادی را از نمونه های پوستی جداسازی کنند و به این ترتیب درمان بهتر و مطلوب تری را برای قربانیان سوختگی فراهم آورند.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 12:15
استفاده از هیدروژل برای جلوگیری از تمایز سلول های بنیادی و جنین انسانی
برخلاف سلول های طبیعی، سلول های بنیادی چند توان یا پرتوان هستند و به دلیل این توان تمایزی می توانند برای بیماری های مختلفی مانند دیابت، لوکمیا و ... مورد استفاده قرار گیرند. با این حال، حفظ این حالت تا این لحظه یک چالش بزرگ بوده است.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 12:00
استفاده از فاکتورهای ترشح شده به وسیله سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از چربی برای درمان ایسکمی اندام حرکتی
ایسکمی اندام حرکتی(CLI) مرحله پیشرفته ای بیماری های شریان محیطی را توصیف می کند که با انسداد شریان ها مشخص می شود و موجب عدم جریان خون به نواحی مختلف می شود. این امر خطر قطع عضو را به میزان زیادی بالا می برد و این شرایط را به عنوان مشکلی بزرگ برای سلامت جامعه معرفی می کند. تلاش های صورت گرفته برای رگزایی مجدد این بافت ها موفقیت آمیز نبوده است.
شنبه، 24 بهمن 1394 - 10:00
چگونه التهاب روده منجر به شروع سرطان کولون می شود
التهاب مزمن در دستگاه گوارش می تواند خطر سرطان کولون را تا پنج برابر افزایش دهد و اینک در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه Duke توانسته اند به دلیل این امر پی ببرند.
شنبه، 24 بهمن 1394 - 09:45