تاریخ انتشار: شنبه 30 فروردین 1393
تبدیل سلول های بنیادی جنینی انسانی به سلول های طناب نخاعی

  تبدیل سلول های بنیادی جنینی انسانی به سلول های طناب نخاعی

دانشمندان سلول های بنیادی جنینی را به سلول های طناب نخاعی دارای عملکرد توسط رشد سلول ها بر روی بسترهای میکروسکوپی نرم تبدیل کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical، در این مطالعه ارتباط سیگنال های شیمیایی و مکانیکی در تمایز سلول های بنیادی مورد هدف قرار گرفته شد. تمایز، فرآیند تغییر شکل سلول های منبع به بیش از 200 نوع سلول بدن اعم از ماهیچه، عصب و اندام ها می باشد. این یافته ها می تواند در فراهم کردن درمان بیماری هایی چون اسکلروزیس آمیوتروفیک جانبی، هانتینگتون و آلزایمر مفید باشد. دراین سیستم مهندسی شده بسترهای میکروسکوپی از اجزای polydimethylsiloxane به عنوان شیار طراحی شدند. با تغییر طول بستر ها، محققین سفتی سطح رشد سلول ها را می توانند تنظیم کنند. بستر های کوتاهتر سفت تر وبسترهای بلندتر نرمتر می باشند. نتایج نشان داد که سلول های بنیادی کشت داده شده بر روی بسترهای میکروسکوپی نرمتر به سلول های عصبی سریعتر از سطوح سفت تر تبدیل می شوند. پس از 23 روز کلنی سلول های نورون های حرکتی طناب نخاعی رشد کرده بر روی سطوح میکروسکوپی نرمتر 4 برابر خالص تر و 10 برابر بزرگتر از سلول های رشد کرده بر روی سطوح سفت تر می باشند.
با طراحی این سیستم های کشت ما قادر به تولید سلول های با عملکرد بهتر جهت کمک به بیماران خواهیم بود. پروفسورFu و همکارانش با استفاده از این سیستم روشی نوین را جهت تولید نورون های بیشتر و با خلوص بالاتر از سلول های بنیادی ابداع کردند. دانشمندان نشان دادند که این نورون های ایجاد شده بر روی سطوح میکروسکوپی نرم در مقایسه با نورون ها در بدن انسان رفتارهای الکتریکی از خود بروز می دهند. آنها همچنین مسیرهای سیگنالینگ تنظیم کننده رفتارمکانیکی حساس به نام Hippo/YAP را شناسایی کردند.
به گفته دکتر Fu، این نتایج پیشنهاد می کند که سیگنال های فیزیکی در پیرامون سلول در الگوسازی عصبی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه