تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 آبان 1396
تولید نیتریک اکسید برای حرکت کردن و تمایز سلول های بنیادی ضروری است

  تولید نیتریک اکسید برای حرکت کردن و تمایز سلول های بنیادی ضروری است

دکتر ناتان برایان در کنفرانس طب بازساختی 2017 بیان کرده است که سلول های بنیادی آینده پزشکی محسوب می شود و برای خود ترمیمی بدن مورد نیاز هستند با این حال موفقیت آن ها به این بستگی دارد که بدن مقادیر کافی نیتریک اکسید را برای حمایت از ویژگی های ترمیم کنندگی تولید کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، به عقیده دکتر ناتان برایان، بدون وجود مقادیر مناسب از اکسید نیتریک در بدن، سلول های بنیادی ما قادر نیستند عملکرد مناسبی داشته باشند و کسانی که متحمل سلول درمانی می شوند، بدون تولید نیتریک اکسید کافی موفقیت چندانی نخواهند داشت. در این مطالعه برایان و همکارانش متذکر شده اند که با افزایش سن و گذشت زمان، توانایی تولید نیتریک اکسید به تدریج کاهش می یابد و در سن 40 تا 50 سالگی میزان نیتریک اکسید به حدود 50 درصد می رسد. در واقع افراد مریض و پیر نیز قادر به تولید مقادیر کافی از نیتریک اکسید نیستند و در نتیجه سلول هایی با عملکرد نامناسب دارند و عملکرد سلول های بنیادی شان را از دست می دهند.

مطالعات متعددی صورت گرفته است که نشان می دهد نیتریک اکسید یک مولکول پیام رسانی حیاتی است که برای جابجایی و تمایز سلول های بنیادی ضروری است و این مطالعه جدید نیز نشان داده است که بدون مقادیر کافی نیتریک اکسید، جابجایی سلول های بنیادی مختل می شود و آن ها قادر به عملکرد مناسب نیستند. با داشتن نیتریک اکسید کافی، سلول ها عملکردی تر شده و قادر به رسیدن به بافت های فاقد عملکرد و ترمیم آن ها خواهند بود. داشتن مقادیر کافی نیتریک اکسید تولید شده در گردش خون، اکسیژن و مواد غذایی را برای هر اندامی در بدن تامین می کند و تضمین کننده سلامتی است. شواهد حاکی از این است که مردم آمریکا دارای نقص نیتریک اکسید هستند که تا حدی به دلیل فرایند پیری است ولی می تواند به دلیل فقر غذایی و عدم مصرف چغندر، سبزیجات سبز برگ و سایر غذاها / رژیم های غذایی که دارای نیترات های رژیمی بالا هستند، نیز باشد. نکته جالب دیگری که وجود دارد این است که بسیاری از افراد بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب دهان خود را با شوینده های آنتی باکتریال می شویند که این بدترین کاری است که یک فرد می تواند انجام دهد زیرا منجر به از دست رفتن فلور باکتریایی سالم دهان می شود که مسئول تولید نیتریک اکسید هستند. این شوینده ها ممکن است بوی بد دهان را برطرف کنند اما باکتری های مفید دهانی که مسئول تولید 50 درصد نیتریک اکسید روزانه هستند را نیز می کشد. با توجه به آن چه گفته شد شکی وجود ندارد که احیای نیتریک اکسید اثر عمیقی روی سلامت فرد می گذارد. یکی از اثرات مهم نیتریک اکسید، افزایش عملکرد سلول های بنیادی است و این می تواند در بسیاری از افرادی که با توجه به شرایط سنی یا تغذیه ای شان دچار کمبود نیتریک اکسید هستند، به بازسازی بهتر بافت ها و اندام ها کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه