تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آبان 1396
جزئیاتی بیشتر در مورد ایجاد مشکلات ایمنی در سرطان یا بیماری های اتو ایمن

  جزئیاتی بیشتر در مورد ایجاد مشکلات ایمنی در سرطان یا بیماری های اتو ایمن

در حالی که سیستم ایمنی برای مبارزه با میکروارگانیزم های مهاجم حیاتی است، گهگاهی نیز می تواند علیه خود بدن وارد عمل شود و بافت های سالم را مورد حمله قرار دهد یا منجر به رشد سرطان شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای در مرکز جامع سرطان لینبرگر دانشگاه کارولینای شمالی، جزئیات جدیدی را در مورد شکل گیری نوع خاصی از سلول های ایمنی که در بیماری های اتوایمن و التهابی و هم چنین سرطان نقش دارند، ارائه کرده است.

در این مطالعه آن ها در مورد تکوین نوعی سلول که دارای Th17 که یک CD4سلول T کمکی ‌است اطلاعاتی را ارائه کردند. این نوع سلول، سیگنال هایی را صادر می کند که منجر به فراخواندن نیروهای کمکی به جایگاه تومور یا عفونت می شود. این سلول ها برای بیماری های اتویمن، التهابی و سرطان بسیار مهم هستند.

در این مطالعه محققین کشف کرده اند که چگونه برهمکنش های سیگنالی پیچیده  منجر به باز شدن DNA‌در جایگاه های خاص می شود و این امر به نوبه خود منجر به بیان ژن هایی می شود که برای تکوین Th17 کلیدی هستند. ابتدا، پیام رسانی اینترلوکین 6 منجر به باز شدن DNA در یک جایگاه ژنی کلیدی می شود. سپس Ski-Smad4 به عنوان یک کمپلکس مولکولی که معمولا روی DNA می نشیند و مانع از خوانش DNA می شود، باید آزاد شود. پیام رسانی TGFβ منجر به آزادسازی Ski-Smad4 می شود. در واقع اینترلوکین 6 به عنوان یک تسریع کننده برای بیان Th17 عمل می کند و این در حالی است که Ski-Smad4 مانند ترمزی برای بیان این ژن است و باید به نحوی برداشته شودکه این کار را TGFβ انجام می دهد. مجموع این فرایندها منجر به تولید سلول های Th17 می شود. مجموع این مسیرها می تواند به عنوان هدفی درمانی برای فعال سازی سلول های Th17 برای سنتز داروها مورد استفاده قرار گیرد. تکوین و تولید سلول های Th17 همراه با آسیب بافتی ناشی از سلول های ایمنی اهدا کننده بعد از پیوند سلول های بنیادی برای بیماری های بدخیم است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه