تاریخ انتشار: یکشنبه 25 فروردین 1398
رده ای ساده از سلول های بنیادی که در نورون زایی هیپوکامپ در سراسر زندگی در موش مشارکت دارند

  رده ای ساده از سلول های بنیادی که در نورون زایی هیپوکامپ در سراسر زندگی در موش مشارکت دارند

محققین زمانی فکر می کردند که با ورود پستانداران به بزرگ سالی همه نورون هایشان را شکل داده اند، تا این که در دهه 60 میلادی آن دریافتند که در بخشی از بخش های مغز بالغ نیز نورون هایی تولید می شوند و در نهایت در دهه 90 بود که منشا و عملکرد این نورون های جدید شناسایی شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در آخرین مطالعه ای که بوسیله محققین صورت گرفته است آن ها در مطالعات موشی نشان داده اند که یک رده ساده از پیش سازهای عصبی در نورون زایی جنینی، بعد از تولد و بلوغ مشارکت دارند و این سلول ها به طور دائم و در سراسر زندگی تولید می شوند. این امر به طور مفهومی نشان می دهد که مغز ما طرفیت بهبودی، سازش پذیری و تلفیق کردن نورون های جدید به مدار مغزی را دارد. این امر از آن جایی مهم است که هیپوکامپ نقش مهمی در یادگیری، حافظه و تنظیم خلقیات دارد.

در این مطالعه، محققین سلول های بنیادی پیش ساز عصبی موشی را در مراحل بسیار اولیه تکوین مغز نشان دار کردند. در ادامه آن ها این رده سلولی را طی تکوین و تا زمان بلوغ ردیابی کردند. یافته های آن ها نشان داد که سلول های بنیادی عصبی جدید مشتق از این پیش سازهای نشان دار شده به طور دائم و طی حیات موجود تولید می شوند. آنالیزهای RNA-seq و ATAC-seq برای اثبات این که همه سلول های این رده دارای مشخصه های مولکولی یکسانی و دینامیک تکوینی مشابه هستند انجام پذیرفت. مطالعات پیشین نشان داده بود که بخش های خاص مغز مانند پیاز بویایی و هیپوکامپ می توانند نورون هایی را تولید کنند اما تا پیش از این مطالعه مشخص نبود که این امر چگونه اتفاق می افتد. این مطالعه برای اولین بار نشان داده است که مغز پستانداران از زمان شکل گیری دارای یک تکوین دینامیک است و این فرایند به طور دائمی و پیوسته در سراسر عمر صورت می گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه