تاریخ انتشار: دوشنبه 16 تیر 1399
روشی جدید و ساده برای مهندسی پلت فرمی که عروق خونی را تقلید می کند

  روشی جدید و ساده برای مهندسی پلت فرمی که عروق خونی را تقلید می کند

سیستم گردش خون به عنوان یک فراساختار حیاتی برای انتقال توده ای مواد غذایی عمل می کند و تبادل محصولات گازی و مواد زاید از اندام های بدن را تسهیل می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، عروق خونی در معرض دائمی فشار هیدروستاتیک ناشی از جریان خون و هم جنین ریتم انقباض و استراحت اعمال شده بوسیله بافت های پیرامونی هستند. قرار گرفتن در معرض این محرک ها می تواند آبشاری از پاسخ های سلولی را شروع کند که ممکن است منجر به شرایط ناخواسته ای مانند ترومبوز و التهاب در عروق خونی شوند.

در پژوهشی جدید، محققین ژاپنی در انستیتو کیئو یک سیستم میکروفلوئیدیک مبتنی بر ماتریکس خارج سلولی(ECM) را برای کشت برون تنی بافت های عروقی سه بعدی ارائه کرده اند که عروق خونی داخل بدن را شبیه سازی می کند. در این سیستم، سلول های اندوتلیال سیاهرگ بند ناف انسانی(HUVECs) می توانند تحت جریان و کششی که هم زمان بر آن ها اعمال می شود کشت شوند و تصاویر لحظه ای از آن ها ثبت گردد. در سیستم میکروفلوئیدیک که از ریز کانال های متعددی تشکیل شده بود، محققین نشان دادند که پرفیوژن یا جریان و هم چنین کشش هم زمان ریز کانال های ساخته شده از TG  ژلاتین می توتند اطلاعات مفیدی را در مورد مکانیسم های تشکیل بافت عروقی و نحوه هدایت نیروهای مکانیکی و سیگنال مکانیکی در آن ها و هم چنین نحوه بروز بسیاری از بیماری های عروقی ارائه کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه