تاریخ انتشار: شنبه 26 مهر 1399
شناسایی میکروRNA که تولید پروستاگلاندین E2 را در سلول های سرطان ریه هدف قرار می دهد

  شناسایی میکروRNA که تولید پروستاگلاندین E2 را در سلول های سرطان ریه هدف قرار می دهد

محققین نشان داده اند که بیان بالای miR-708 با افزایش نرخ بقای بیماران مبتلا به کارسینومای سلول های سنگفرشی ریوی همراه است. هم چنین miR-708تولید PGE2 را بوسیله سرکوب بیان COX-2 و mPGES-1 در سلول های سرطان ریه سرکوب می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، سرطان ریه یکی از شایع ترین و در عین حال کشنده ترین سرطان ها است. این سرطان کلکسیونی از چندین زیر نوع مختلف است و در این میان سرطان ریه سلول غیر کوچک شایع ترین نوع سرطان ریه است. مطالعه ای جدید در مرکز روتگر در نیویورک نشان داده است که بیان بالای miR-708 با افزایش نرخ بقای بیماران مبتلا به کارسینومای سلول های سنگفرشی ریوی همراه است. هم چنین miR-708تولید PGE2 را بوسیله سرکوب بیان COX-2 و mPGES-1 در سلول های سرطان ریه سرکوب می کند.

علاوه بر این، miR-708 موجب کاهش تکثیر، بقا و مهاجرت سلول های سرطان ریه می شود که این می تواند تا حدی به اثر مهاری miR-708 روی پیام رسانی PGE2 نسبت داده شود. در نهایت این مطالعه اهداف پیش بینی شده miR-708 و تنظیم کننده های احتمالی بیان miR-708 در سرطان ریه را شناسایی کرد. تنظیم کاهشی miR-708  نیز موجب افزایش تولید PGE2 شده و در نتیجه فنوتیپ پیش تومورزای سلول های سرطان ریه را تقویت می کند. علاوه براین miR-708 بیان ژن های دخیل در پیام رسانی PI3K، پیشرفت چرخه سلولی و گذار اپی تلیالی-مزانشیمی و بنیادینگی سلول های سرطان را نیز تنظیم می کند.

این مطالعه نیاز به درک بهتر بیولوژی سرطان ریه برای بهبود تشخیص و درمان سرطان ریه را نشان داده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه