تاریخ انتشار: شنبه 03 دی 1390
مسیر مرگ سلول درگیر در سپسیس کشنده کشف شد!

  مسیر مرگ سلول درگیر در سپسیس کشنده کشف شد!

دانشمندان مسیر مرگ سلول درگیر در سپسیس کشنده را شناسایی کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ، سپسیس ، شکلی از التهاب سیستمیک است که موجب مرگ و میر در بیماران بدحال می شود.
سپسیس با مرگ گسترده سلولی مرتبط است با این حال ، مکانیسم خاص درگیر در سپسیس  کشنده معلوم نیست.
در حال حاضر ، درمطالعه جدیدی که درمجله Immunity  منتشر شده است مشخص شده که مهار مسیرویژه مرگ سلولی (necroptosis) موش ها را دربرابر التهاب کشنده محافظت می کند.
این تحقیقات ممکن است به درمان های جدید تکمیلی برای شرایط التهابی کشنده که به سختی قابل کنترل است منجر شود.
سندرم پاسخ التهابی سیستمیک SIRS)) نوعی پاسخ التهابی گسترده بدن است که می تواند به وسیله یک عفونت مانند سپسیس و یا نوعی تروماهای فیزیکی مانند سوختگی شدید ایجاد شود.
 گفته می شود که سپسیس و (SIRS)  بوسیله سایتوکین عامل نکروز توموری (TNF) ایجاد می شوند.
 با وجودی که نقش TNF در التهاب ، مرگ سلولی و بقا ثابت شده است مکانیسم خاص ارتباط TNF با SIRS به خوبی شناخته نشده است.
دکتر Peter Vandenabeele، نویسنده ارشد این مطالعه ازموسسه بیوتکنولوژی (VIB) بلژیک گفت: تعامل گیرنده TNF 1 دو مسیر مخالف را فعال می کند: بقا / التهاب و مرگ سلولی. دراین مطالعه ما به بررسی دو مسیر مختلف مرگ سلولی ، آپوپتوز و نکروز در SIRS پرداختیم.
دکتر Vandenabeele و همکارانش دریافتند در حالی که اخلال درمولکول های مورد نیاز آپوپتوز هیچ تاثیری بر SIRS کشنده ندارد، مهار یا حذف ژنتیکی مولکول RIPK مورد نیازنکروز، حفاظت کاملی را در برابر SIRSکشنده ایجاد می کند. محققان درادامه برای تایید یافته های خود درفازبالینی نشان دادند که نقص RIPK دریک مدل موشی مبتلا به پریتونیت از او در برابر نکروز محافظت می کند.
روی هم رفته این نتایج نشان دهنده نقش حیاتی RIPK درکشندگی سپسیس بوده واهداف بالقوه درمانی را برای درمان SIRS و سپسیس مشخص می کند. هدف قرار دادن انتخابی فرایند نکروز ممکن است با صرفه ترازمتوقف کردن TNF باشد، زیرا فضا را برای عملکرد مهم ضد عفونی TNF بازمی کند.
دکتر Vandenabeele نتیجه گیری کرد: دیدگاه جدید نسبت به مسیرهای تنظیمی دقیق مرتبط با necroptosis و فعل و انفعالات مولکولی درگیر درمسیر RIPK ، اهداف جدیدی را برای مداخله در این شرایط پاتولوژیکی بسیار کشنده ، که قبلا غیر قابل کنترل تصور می شد ارائه می کند.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه