تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 خرداد 1395
چرا سلول های بنیادی گاهی با شکست مواجه می شوند؟

  چرا سلول های بنیادی گاهی با شکست مواجه می شوند؟

سلول های بنیادی به دلیل پتانسیل تمایزی شان امیدها را برای استفاده در طب بازساختی زنده نگه داشته اند، اما نیاز به بدست‌آوردن این سلول ها از جنین های انسانی مطالعات در این زمینه را با محدودیت مواجه کرده است. یک راه برای دور زدن این مطلب استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، برای تولید سلول های بنیادی پرتوان القایی باید، ساعت را به عقب برد و سلول های تمایز یافته را به مرحله ای عقب تر(به حالت بنیادی) برگرداند.  تکوین و پیشرفت درمان ها و مطالعاتی که از این تکنولوژی استفاده می کنند آهسته است و معمولا بعد از این که سلول های تمایز یافته به مرحله پرتوانی شان بر می گردند، این سلول ها معمولا قادر نیستند به طور صحیحی به سلول های تمایز یافته بالغ تبدیل شوند.

در این مطالعه جدید دکتر جنیفر فیلیپ کرمینز یکی از دلایل بالقوه این امر را کشف کرده است: فرایند معکوس شدن معمولا به طور کامل اتفاق نمی افتد زیرا با روشی که ژنوم سلولی درون هسته تا خورده است هماهنگی ندارد. آن ها از تکنیک های آزمایشگاهی و کامپیوتری استفاده کردند تا الگوهای تا خوردن ژنوم در سلول های iPS(که قبل از این ناشناخته بود) را شناسایی کنند. آن ها روشی را برای ایجاد یک نقشه با رزولوشن بالا از تاخوردگی های ژنومی استفاده کردند، آن ها توانستند ویژگی های توپولوژیکی دقیقی را بدست آورند و مشابهت و تفاوت های بین سلول های بنیادی جنینی مرسوم، سلول های iPS، سلول های بالغ و تمایز یافته را ارزیابی کنند. آن ها دریافته اند که سلول های بنیادی جنینی مرسوم و بیشتر سلول های بنیادی عصبی در مغز، الگوهای تا خوردگی ژنومی بسیار متفاوتی را نشان می دهند. جالب توجه تر این که، مواد ژنتیکی سلول های iPS در روشی مشابه با سلول های بنیادی جنینی مرسوم تا نمی خوردند و سازماندهی سه بعدی مانند سلول هایی که از آن ها مشتق شده اند را نشان می دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه