تاریخ انتشار: یکشنبه 21 شهریور 1395
عفونت های خونی معضل و هزینه ای برای کودکان و بیماران سرطانی هستند که متحمل پیوند می شوند

  عفونت های خونی معضل و هزینه ای برای کودکان و بیماران سرطانی هستند که متحمل پیوند می شوند

بیماران سرطانی و کودکانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی می شوند اغلب در حالی از بیمارستان مرخص می شوند که یک لوله به ورید اصلی آن ها متصل است و والدین یا مراقبین آن ها به صورت روزانه برای جلوگیری از عفونت باید آن را شست و شو دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress،بسیاری از کودکان و بیماران سرطانی که متحمل پیوند سلول های بنیادی می شوند از لوله های مرکزی برای انتقال داروهای شیمی درمانی و سایر داروها استفاده می کنند. این لوله ها به صورت کاتترهای خارجی هستند که به درون قفسه سینه قرار گرفته اند و از طریق آن ها داروها به فرد منتقل می شود.

 در صورتی که یک بیمار دچار عفونت خونی مربوط به این لوله شود، آمارهای ارائه شده بوسیله مرکز سرطان دانا فاربر نشان می دهد که طی یک دوره مراقبتی شش روزه باید بیش از 37000 دلار هزینه کند تا به نتایج مطلوبی برسد. در این بیماران اغلب سیستم ایمنی بسیار ضعیف شده است و عفونت بر بدن غالب شده است. آمار ارائه شده بوسیله این مرکز نشان می دهد که در ظرف کمتر از سه سال گذشته میزان عفونت های خونی بعد از پیوند سلول های بنیادی تا 28 درصد کاهش یافته است که کارشناسان امر دلیل آن را بهینه و بروز شدن سیستم ها و تجهیزات ازمایشگاهی می دانند. در حال حاضر بیمارستان های آمریکا نیروها و پرستارهای متخصصی را برای این امر و جلوگیری از عفونت در این بیماران تربیت کرده اند که در دوره بستری بودن آن ها خدمات مناسبی را به آن ها ارائه می کنند اما مشکل اصلی در زمان بعد از مرخص شدن آن ها است که برخی از والدین یا مراقبین به خوبی از عهده انجام وظیفه خود بر نمی آیند. برای این امر نیز به تازگی تمهیداتی اندیشیده شده است و بیمارستان ها افرادی را برای این امر تربیت کرده اند که خدماتی را در زمینه پاکسازی این کاتترها و کنترل عفونت و شرایط بیماران، به صورت خانگی ارائه می کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه