تاریخ انتشار: شنبه 13 آبان 1396
آیا سلول درمانی می تواند بهترین راه حل برای بیماری های مخرب عصبی باشد؟

  آیا سلول درمانی می تواند بهترین راه حل برای بیماری های مخرب عصبی باشد؟

از آن جایی که مغز توانایی محدودی برای خود ترمیمی و بازسازی دارد، سلول های بنیادی می توانند رویکرد درمانی امیدوار کننده ای برای مقابله با آسیب های مغزی ناشی از آسیب، پیری و بیماری باشد. هر چند تست های پیش درمانگاهی سلول درمانی امیدوار کننده بوده است اما نتایج بدست آمده از جانوران لزوما قابل بسط به بیماران انسانی نیست و مطالعات بالینی انجام شده در این زمینه نیز از نظر اندازه و تعداد محدود است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ارزش بالقوه سلول های بنیادی و عوامل درمانی نوظهور در زمینه بیماری های مخرب عصبی، موضوع مطالعه ای بوده است که اخیرا در Rejuvenation Resaerch به چاپ رسیده است. در این مطالعه دکتر ناسلو و همکارانش در دانشگاه پالرمو مطالعات صورت گرفته در گذشته و داده های اخیرا بدست آمده از تاثیر سلول های بنیادی و سایر ترکیب درمانی در مهار یا درمان بیماری های مخرب عصبی را مرور کرده اند و یافته هایشان را در قالب مطالعه ای به نام" Stem Cells and Other Emerging Agents as Innovative 'Drugs' in Neurodegenerative Diseases: Benefits and Limitations " به چاپ رسانده اند.

ناسلو در این مطالعه مزیت ها و معایب استفاده از انواع مختلف سلول های بنیادی شامل سلول های بنیادی جنینی، مزانشیمی، پرتوان القایی و سلول های بنیادی عصبی به عنوان عامل درمانی مورد بحث قرار داده اند و شواهدی را ارائه داده اند که از اثر درمانی ترکیباتی مانند هیبریدهای متفورمین و ملاتونین و آنتی اکسیدان های طبیعی شامل resveratrol، کورکومین و استیل- ال- کراتینین حمایت می کند. این مطالعه به این جمع بندی رسیده است که در شرایط مخرب عصبی مزمن که ناشی از پیری است و با از دست رفتن نورون ها همراه است، استفاده از سلول های بنیادی می تواند راه حلی مناسب باشد. سلول های بنیادی فاکتورهای جوان کننده ای را ترشح می کنند که سلامتی سلول های استرس دیده را در مراحل اولیه بیماری احیا می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه