تاریخ انتشار: یکشنبه 06 خرداد 1397
موش هایی که ورزش می کنند تا چهار برابر سلول های عضلانی قلبی بیشتری می سازند

  موش هایی که ورزش می کنند تا چهار برابر سلول های عضلانی قلبی بیشتری می سازند

پزشکان، سازمان های بهداشت و سلامت و جراحان همگی متفق القول بر این باور هستند که ورزش برای قلب مناسب است اما تاکنون دلیل این امر مشخص نبوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در مطالعه ای  که محققین بخش سلول های بنیادی و زیست شناسی بازسازی هاروارد(HSCRB) روی موش انجام داده اند یکی از دلایل مفید بودن ورزش برای سلامت قلب را کشف کرده اند: ورزش به قلب کمک می کند که هم در شرایط طبیعی و هم بعد از حملات قلبی سلول های جدیدی را بسازد.

قلب انسان به طور طبیعی ظرفیت اندکی برای خود ترمیمی دارد. بالغین جوان تنها می توانند یک درصد سلول های عضلانی قلب شان را بسازند و این میزان با افزایش سن کاهش نیز می یابد. با توجه به این که از دست رفتن سلول های قلبی دلیل نارسایی های قلب است، مداخلات درمانی که منجر به افزایش تشکیل سلول های قلبی جدید شود می تواند مانع از نارسایی قلب شود.

برای تست اثر ورزش روی قلب، محققین به موش های سالم اجازه دادند که از نوعی تردمیل استفاده کنند. این موش ها روزانه حدود پنج کیلومتر روی این تردمیل می دویدند. برای اندازه گیری بازسازی قلبی، محققین از یک ماده شیمیایی نشان دار استفاده کردند که با DNA که به صورت جدید ساخته می شد یکپارچه می شد. دنبال کردن DNA نشان دار در عضلات قلبی به محققین اجازه می داد که محل تشکیل سلول های جدید را شناسایی کنند. نتایج نشان داد که موش هایی که ورزش می کردند در مقایسه با موش های گروه کنترل، چهار و نیم برابر تعداد سلول عضلانی قلبی بیشتری را ساختند. این امر حتی برای موش هایی که برای نارسایی قلبی مدل شده بودند نیز صدق می کرد و ورزش کردن آن ها منجر به تولید سلول های قلبی اضافی شد. به نظر می رسد که ورزش منجر به فعال شدن مسیرهای سلولی در سلول های بنیادی عضلانی قلبی و تقسیم بیشتر آن ها است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه